Kanske är man dömd att bli bedömd..

Klockan är strax efter tolv.. Danne ligger och sover.. Förmodligen Marie också. Jag sitter i köket och njuter av en stor mugg med te. Det är ganska fridfullt att sitta ensam mitt i natten och göra absolut ingenting.. Speciellt när man inte kan sova.. Man har tid för sig själv, kan sitta och fundera på vad man har gjort under dagen och hur man hade kunnat göra saker annorlunda. Iof vet jag inte om jag hade velat göra om det. Kanske är det bra att det blivit som det blivit. Att man liksom inte har en återvändo? Att det bara är så som det är. och man får se till att det löser sig i alla fall..

Idag har jag haft ångest.. Ganska grov ångest.. Jag har inte gråtit på jätte länge, men idag kom tårarna.. och dom ville liksom inte sluta falla.. Kanske var det bara dags att släppa ut lite skit, eller så hade min bägare bara blivit full. Att jag inte orkade ta mer skit, att jag bara vill att alla ska smutskasta mig. Jag vet att det inte kommer ske. För jag är ett ganska roligt ämne att diskutera. Men det är som min mamma brukar säga "Om folk inte har ett eget liv och egna intressen så MÅSTE de lägga sig i andras liv... det vore nog bättre om de la lite pengar på ett intresse så de kunde låta andra vara i fred" och jag kan bara säga att jag håller med henne fullt ut!

Jag är ingen person som snackar skit, jag brukar köra med raka puckar.. Det finns vissa personer jag inte orkar ta upp en diskution med för jag argumenterar inte med idioter.. Dom drar ner mig till sin nivå och vinner på erfarenhet.. Så då är det lättare att antingen låta det vara, eller ventilera med en polare..

Just nu har det vart mycket drama både från personer jag känt länge och från personer jag inte ens träffat. Dessa personer som jag inte har träffat har förmodligen dömt mig från den jag verkar vara genom min blogg. Hmm det är bara synd att ni verkar ha fått fel uppfattning om mig. Jag är en jävligt glad och sprallig tjej (som mår jävligt dåligt ibland).. Men jag vill ingen något ont och skulle jag någon gång vilja det.. Tro mig, då skulle ni märka det..

Jag är jävligt manipulativ.. Får oftast min vilja igenom.. Det är absolut ingenting att skryta om, för det är inte alltid positivt.. I situationer som i söndags, när jag var på sjukhuset med Danne.. Då är det positivt.. För då kan man se till att personen man tycker om får gå före i kön, för man vet vad man ska säga och vilka knappar man ska trycka på.. Men i andra situationer.. Så kanske man bara ska lägga sig.. Fast man är så jävla envis och verkligen vill, så ska man nog bara ge med sig.. Även fast man vet att man egentligen inte gjort något fel, ge med sig för att göra så liten skada som möjligt..

En person som betyder väldigt mycket för Danne, jag tänker inte nämna några namn för jag vill inte att mer saker ska tas på fel sätt, jag menar ABSOLUT INGET illa nu.. Så ta mig inte på fel sätt! Han har i alla fall fått en uppfattning om mig som jag inte riktigt gillar.. Och helt ärligt förstår jag inte vad jag har gjort.. Jag känner mig ganska förvirrad och (tro det eller ej) sårad över att en person som inte ens träffat mig redan har dömt mig. Jag vet att jag har kommit på fel fot med en person. Men det är heller inte med mening. Jag har sagt åt Danne att släppa vissa saker för att det förmodligen bara blir värre annars.. Men han har också förändrats.. Ja, det håller jag med om..

Jag skojar med honom och säger att han är en toffel.. Kanske är det därför han inte lyssnar på mig nu när jag ber honom att inte ta upp vissa saker, för han tänker göra som han vill.. Jag vet inte.. Jag känner bara att det är synd att det har blivit som det blivit.. Att jag förmodligen inte får en chans att säga, Hej, jag är Michelle. Jag är inte samma person i verkligheten som i min blogg..

Givetvis är jag samma person så.. Men jag är inte lika öppen i verkligheten.. I verkligheten är jag ganska flummig, mina tankar flyger iväg från en sak till en annan på en millisekund.. Ena sekunden kan jag sitta och prata om något jätte seriöst för att i nästa börja asgarva för att godisbjörnen har ett missbildat huvud.. Hmm..

Nej kanske är grejen den att man ska sluta bry sig helt om vad andra tycker.. Att få en iskall utsida, och absolut inte släppa in någon i livet.. Kanske är det dags att plocka fram gamla Michelle.. Michelle som jag var för 6 år tillbaka.. För att ryta ifrån, säga vad jag tycker.. Bli den som sårar istället för att bli sårad.. Jag tycker inte att det låter lockande.. Men, man gör vad som krävs för att överleva.. Och kanske är det dags att bli en riktig bitch igen..
Nej, nu ska jag dricka upp mitt te och sen krypa ner i sängen bredvid Danne..

Hoppas som sagt va att ingen har tagit illa upp av det här inlägget, för det har inte vart min mening.. Min mening var att försöka få vissa att förstå att jag verkligen inte vill något ont. Och ni får gärna höra av er direkt till mig om det är något. :)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0