Jahapp..

Idag är det sista arbetsdagen för den här veckan.. Känns riktigt skönt..

Just nu sitter jag på jobbet, är väldigt lungt vilket är väldigt skönt då jag har världens huvudvärk, är skit seg och är mega trött.. Nästan så jag längtar hem så jag får städa.. :P

Idag har jag ritat en skattkarta med en av ungarna.. Han är bara för söt.. :) Sen har man blivit attakerad av två av ungarna och låg på golvet i typ en kvart.. :P

Jag är verkligen glad att jag älskar mitt jobb så mycket som jag gör, för annars hade jag aldrig pallat tror jag..

Det är några personer som tror att mitt jobb är väldigt lätt.. Men det är de inte.. Det är jävligt tungt..

Man ska vara på minst tre ställen samtidigt och är alltid spänd för att även om en dag går bra så vet man aldrig när någon får ett utbrott och är det en unge som får det måste man vara snabb att lösa för annars kan det ta uppåt 2 timmar innan ungen är lugn igen.. Så när man kommer hem är man antingen skit trött eller så sitter man och snackar av sig helt maniskt om vad som har hänt.. Det är verkligen helt sjukt!!

Så som sagt va, jag är riktigt glad över att jag gillar mitt jobb så mycket som jag gör..

men men, idag ska jag ju städa eftersom det är soc möte imorgon och min "handläggare" på av egen kraft ska komma och hälsa på.. Kan vara därför jag har vart väldigt trött den här veckan också.. Eftersom det är så mycket nedskärningar i alla komuner så kanske dom anser att jag skulle klara mig själv och inte får bo kvar hos Marie.. Jag vet själv att jag inte skulle klara av att bo själv.. Eller kanske någon månad, men jag skulle snart må dåligt och sluta på jobbet för att en svacka kan få allt att skita sig på en millisekund.. Så jag hoppas verkligen att allt går bra och att jag får bo kvar ett tag till ..

Och mitt rum är rätt stökigt så lär ta ett tag att städa upp den lilla röran :P

Sen ska jag vara med Alex och det är väl det jag ser fram emot mest.. :) Jag blir så lugn och kan verkligen vara mig själv med honom, och det är en så underbar känsla..

Imorgon är jag ju ledig från jobbet, har ju börjat med 4 dagars veckor.. Och det om något är riktigt skönt .. :) Men imorgon är jag väl mest ledig pga mötet..

På lördag ska jag hem till mamma.. Och det ska bli riktigt trevligt.. Var länge sen jag såg mina solstrålar nu.. :)

Tror det var allt för mig för tillfället..

Puss och kram // Michelle Von Eilert :)
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0