Allmänt..

Nu har jag slutat skolan, är helt död, sover inte..
Det är till och med jobbigt att sova..
För på något skumt vridet sätt så är det som en på och av knapp att när jag ska sova så blir jag jätte pigg och får ännu mer ont i hela kroppen.. Det värker så fruktansvärt mycket.. Det är som att få 1000 knivhugg i knäna, att någon slår med hammare på mina händer, att någon ligger matar slag i ryggen på mig och att någon bryter nacken av mig..

Jag har tråkigt, men orkar inte "jobba" orkar inte bry mig om pengar.. Jag kan få rätt bra betalt på att praktisera någonstans, men då ska jag praktisera 40 timmar i veckan för att få den bra summan.. Jag är inte gjord för att vara en robot som står och jobbar dag in och dag ut.. Men jag är inte gjord för att vara hemma och bara va heller.. Jag måste hitta ett mellanläge, men vart är de?

Jag har aldrig vetat vad som är lagom och inte.. Det har alltid blivit för mycket av det goda eller inget alls.. Och det här med pengar.. INGEN kan bli lycklig av pengar.. Pengar är bara en sak man behöver för att överleva.. Men är man i samma situation som mig, så är pengar inte allt..

Visst skulle jag vilja kunna shoppa oendligt, visst skulle jag vilja slippa vara oberoende av alla andra, MEN, vad har jag då för närhet till dom jag älskar..? Om jag hade haft dom pengarna jag "drömt" om.. Då hade jag inte suttit här i min säng i lilla Vallentuna.. Då hade jag suttit i Australien, eller Miami, eller någon annanstans.. Men inte fan hade jag vart kvar i Sverige och inte fan hade jag kommit tillbaka heller..

Jag hade antingen rest tills jag dog.. Eller så hade jag åkt någonstans där jag kan få den hjälp jag behöver för att må bra..

Pengar är en bra motivation.. Men, dom tar ju ändå slut förr eller senare?


Mamma, det du kommenterade i förra inlägget.. Det var Anna som gått författarlinjen.. Visst har jag tänkt den tanken på att göra något mer med mitt skrivande.. För det är enda sättet för mig att få fram saker.. Men, det är ett gymnasium.. Och jag har gett upp allt hopp om det.. Dessutom kan man nog bli författare utan att gå gymnasium först.. Jag har redan en bok på gång. Det gäller bara att skriva klart och skicka in den till någon som skulle kunna tänkas publicera den..

Nej, men det är så mycket just nu.. Jag skulle behöva sätta mig, samla alla mina tankar, sortera mina tankar, ro i land och sätta ankar.. 

För så många tankar på alla möjliga olika saker jag måste göra och inte orkar jag inte ha i skallen ..

Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa

Du ÄR en toppen skrivare!!

Och bara du får boken klar så kommer pengarna att komma in.... kan jag lova! För det är sååååååå viktigt att det du skriver om kommer ut... inte alla till godo.. men "Shit happens" och vissa kan behöver lite mer "shit" än andra ;)

Kram

2010-01-20 @ 14:22:38


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0