Irritation och ångest..

Idag har det vart en jobbig dag.. Man har tillbaka blickar, ångest och blir irriterad..

Socialen ska hjälpa folk, men för mig har dom bara förstört och gjort att jag varje år kommer ha en växande irritation..

Idag är den dagen då jag skulle ha tagit studenten, dagen så min familj skulle få fira mig för att jag äntligen lyckats med något, något som jag verkligen tyckt om att göra. Så blev det inte, för att socielan bestämde att jag hösten 2008 skulle flytta till Åland och hoppa av skolan. För skolan "kan man ta igen".. Det gör mig så förbannad. Jag gick St Eriks gymnasium på frisör linjen. Jag gillade det sjukt mycket. Visst jag kom inte överens med dom flesta i klassen, men jag skötte mitt och fick det att funka. Jag älskade att gå till skolan. Jag åkte en timme på morgonen för att komma till skolan och en timme för att komma hem igen. Jag hade toppbetyg och allt flöt. Sen när det vart krig hemma mellan mig och min lillesyster så beslöt socialen att det besta jag kunde göra var att flytta till Åland. Jag var 17 år, skulle fylla 18. Men dom tänkte inte fixa något fosterhem åt mig för att jag snart var vuxen och skulle klara mig själv.

Det här är en ångest dag för mig, för jag vet att jag hade lyckats så jävla bra. Men socialen förhindrade mig från det. Visst, jag kan plugga upp alla ämnen, det kan jag. Men jag kommer aldrig slutföra det jag en gång startade. Hela nian pluggade jag som fan för att komma in på en linje som skulle passa mig och som jag skulle tycka var roligt. Det gjorde jag också. I åttan hade jag max 100 poäng. På vårterminen i nian hade jag 215 poäng. Under ettan i frisör linje hade jag MVG i alla ämnen utom samhällskunskapen där jag hade ett G.

Men det som stör mig mest av allt är att dom minsan inte kunde fixa ett fosterhem åt mig när jag var 17. Men sommaren 2009 när jag skulle fylla 19. Då gick det hur bra som helst att göra det. Varför vill dom förstöra för mig? När jag för en gångs skull lyckats med något i livet så ska jag inte få slutföra det.. Usch usch usch!!

HATA SOCIALEN!!
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0