Det hör till..

Jag är 20 år.. Jag är ung.. Det är nu jag ska göra saker som jag kanske ångrar, leva livet till fullo. Göra saker jag länge velat med som vart omöjliga. Jag ska ha mina åsikter, skaffa nya åsikter, ångra mina åsikter och skaffa nya igen. Jag ska festa och ha kul. Jag ska ha roligt och må bra.. För att sedan börja lugna ner mig och kanske skaffa familj. Men jag måste få leva mitt liv. Testa på saker, ångra vilken väg jag tog.. Ta nya tag, resa på sig välja en annan väg. Kanske bli nöjd.. Men jag måste testa.

Vissa kanske tycker nu "Men Michelle, du har redan gjort det.. Vad kan du möjligen vilja testa som du inte redan gjort?" Jag vet inte.. Jag vet inte vad jag vill testa.. Men kanske är det de som är grejen.. Att bra följa en ström.. Se vart den bär mig. Se vart jag landar och vad jag tycker om det. Jag har ingen aning. Jag vet inget annat än att jag mår så förbannat jävla bra! Jag är lycklig, jag har bra vänner som finns runt om kring mig. Jag skapar nya kontakter. Jag tar tillbaka gamla kontakter, jag festar, vidgar mina vyer. Mitt liv flyter, jag flyger.. Det är heeelt otroligt..

Det har funnits en del patetiska varelser i mitt liv. Vissa har jag sagt bye bye till.. Vissa har jag välkomnat med öppna armar igen för att dom förändrats..

Det här är mitt liv, jag är vuxen och ingen annan än jag kan styra det. Jag är min egen marionettdocka.. Jag drar i mina egna trådar. Jag hjälper mig själv i mina (som är väldigt små nu) svackor. Jag sköter mig.. Har haft en hemma fest och städat upp fast jag egentligen bara hade velat lägga mig ute på balkongen och dö.. JAG SKÖTER MIG!

Alla dessa jävla socialkärringar som sagt att jag aldrig skulle lyckas med mitt liv. Att jag var förstörd för livet. Att jag förstörde för mig själv.. Jag tog en krafitg vändning.. Och jag kan inte säga att det var tack vare er.. För det var tack vare er som allt blev värre. Jag har alltid vart en rebel.. Har ni sagt "sluta skada dig själv.." då skada jag mig mer.. Sa ni "ta inte droger" då tog jag droger.. Men nu finns det faktiskt ingen som kan säga, Michelle gör så, gör de.. Ingen annan än mina släktingar och Marie kanske.. Men jag är inte övertygad om att jag kommer lyssna om dom säger att jag SKA göra så.. Men säger dom du kanske ska testa de.. Fine.. Men det hör till.. Jag har alltid vart en rebell.. Kommer förmodligen alltid vara det!

Livet flyter och jag flyger! OH YEAH! Mitt liv är toppen.. Jag verkligen njuter även om det inte finns mycket att göra för tillfället. Helt otroligt..

Jag kommer ihåg första gången jag sa att jag skulle ta mitt liv. Jag var 9 år.. Jag var helt bestämd på att göra det. Tänk om jag hade kunnat se hur mitt liv skulle bli.. Då hade jag nog inte haft lika jobbigt.. Jag kommer alltid ha mycket i min livsryggsäck.. Mycket tragiska minnen.. Men jag klarar av dom på ett annat sätt nu. Kanske för att jag har accepterat att jag inte är som andra, att jag bara har en förälder och att mitt liv är ganska okej, att jag är okej. Helt okej precis som jag är..

Kanske är de det som är meningen med livet.. Att man ska acceptera allt.. Alla motgångar och när allt bara flyter.. Att man ska gilla läget och se förbi det negatvia och bara vara glad.. Hmm ingen som vet förmodligen..

Men nu ska jag diska upp min tallrik och snart kommer en väldigt söt person hem till mig :)

P&K Michilicious

Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa :)

Du är så FIN <3

Älskar dig

Puss

2010-11-10 @ 18:22:23


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0