Kalla mig DIVA eller BITCH, I am the way I am!

Jag har länge stått fast vid mina principer. Jag vet vad jag vill och vill jag något ser jag oftast till att få det. Men tänk om dessa principer helt plötsligt ändras, att jag ändras.. Att jag inte har något emot att skicka ut en polare här ifrån mitt i natten om jag anser att personen gjort något fel eller behandlat mig illa. Eller att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ragga på en polares ex.. Visst, alla förändras.. Man glider ifrån personer.. Man inser att vissa personer som man trott betytt mer inte egentligen gör det. Man kan skicka ut en polare mitt i natten som egentligen inte kan ta sig hem.. Eller kan, men det tar ett bra tag. Man mår dåligt ett tag men sen inser man att "jag täker inte ta någon skit.."

Visst kanske jag gjorde fel. Men egentligen inte, varför ska jag stoppa mina känslor bara för att en människa vägrar respektera mina åsikter? För att man ska följa normen. Nu var vi där igen.. Jag är inte som alla andra, kanske är jag en känslokall bitch som kastar ut mina vänner mitt i natten som vägrar lyssna när jag säger att min fostermamma snart kommer hem från sjukhuset och jag vill att personen i fråga ska gå in på mitt rum.. Om jag då inte accepterar att personen fräser åt mig och har en jävligt dålig attityd och sen säger "kolla bussar åt mig så drar jag." Hmm varför inte? Jag är en bitch. Har alltid vart och kommer förmodligen alltid att vara.. Men det betyder inte att det alltid är negativt. Ibland är det jävligt bra.. Och jag tänker inte låta andra sätta sig på mig.. Speciellt inte i mitt egna hem!

Det här med att ragga på en polares ex.. Om jag är intresserad av en person och den personen har ett intresse för mig.. Och att den personen sen råkar vara min polares ex.. Ska jag stoppa mina känslor och hans då bara för att han har ett förflutet med en brud jag aldrig träffar och inte har någon kontakt med längre ? Jag ser seriöst inte varför jag skulle göra det egentligen.. Alltså, när man var mindre var det de värsta en polare kunde göra "mitt ex är förbjuden frukt, hitta någon annan.." Men varför ska man låta någon annan bestämma över ens känslor? Och hur ska han och jag ens kunna veta om det kan tänkas bli något om vi inte får testa? Jag kan fråga om lov.. Men jag kommer inte lyssna om jag får ett nej. Så kanske bättre att säga att jag kommer förvarna henne..

Jag kanske är en diva, som är van att få som hon vill.. Eller så är jag bara jävligt manipulativ och vet vad jag vill.. Vilket som så är det väldigt bra.. Inte alltid kanske, men oftast..

Att jag förlorar en polare på grund av mina egna känslor.. Är det verkligen en polare då? Hmm, tveksamt..
Om en person inte tål vad jag säger i mitt egna hem och säger upp kontakten på grund av de, är det en bra och sann vän? Hmm, inte troligt.. Jag mår prima och jag ska se till att jag fortsätter att få det jag vill ;)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0