Det är ju skrattretande!

Okej, nu tar jag ett avbrott i mit städande för att göra det här inlägget.. Men det finns något jag kan bli lite irriterad på.. Och det är personer som inte förstår det här med att alla ska få ha sin åsikt. Okej, jag kan erkänna jag är inte världens bästa på att acceptera andras åsikter, men jag försöker i alla fall..
Men i alla fall. Jag snackade med någon idiot på msn, nämner inga namn. så frågade han vart jag var från för att jag hade sagt att jag flyttade till Sverige för 11 år sen. Då sa jag helt enkelt att jag var från Åland och var finskmedborgare. Och direkt kom frågan "varför är du inte svenskmedborgare?".. Då sa jag enkelt, "för att jag inte vill." Då blev han jätte sur och sa "Men flytta tillbaka dit då." Alltså grejen är den, jag är snart 20, hade jag velat flytta tillbaka så hade jag förmodligen gjort det eller hur? Jag har ju redan testat en gång, det finns inga jobb, ingen möjlighet för mig att plugga upp ämnen. Det är värdelöst! Det är ett vackert ställe att vara på, så länge man har möjligheten att åka där ifrån när man känner för det!! Men jag känner mig INTE svensk. Ni får tycka vad ni vill. Enligt den här killen är jag "respektlös " och "borde uppskatta landet" men lilla gubben, jag har inte sagt att jag inte uppskattar det här landet. Det är också ett vackert land. Men förlåt att jag inte känner mig som en del av det :) Det var INTE meningen att göra dig upprörd xD

Haha nej, det där är verkligen något som jag kan bli irriterad på. För här blir många irriterade över att jag inte känner mig som en svensk. På Åland blir jag irriterad när dom envisas om att kalla mig för svensk. Visst, jag bor i Sverige, jag har bott här i 11 år. Men jag är finskmedborgare. Inte svenskmedborgare. Jag har inte dubbelt medborgarskap. Jag är bara finskmedborgare. Och för tillfället så nöjer jag mig med det! :) Men jag anser att man är svensk när man själv är villig att kalla sig det. En mörkhyad kille kan säga att han är svensk. Jag är vit och jag är inte svensk! :)

P&K Michilicious

Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0