Jag hade en dröm..

Jag hade en dröm, en dröm om dig.
Din röst var sametslen och lugn.
Den tröstade och lugnade mig.
Jag var ensam i min dröm.
Ensam i en värld, en värld som inte var sann.
Men du var där. Du med rösten.

Du finns på riktigt, bara inte så nära som du en gång fanns.
En gång då du fanns där på riktigt brevid mig.
Det är inte länge sen.
Jag var ledsen, men du fanns där.
Tills en dag så det tog stop för dig.
Du orkade inte längre.

Men i min dröm var du där.
Du var nära och du älskade mig.
Vi var ensamma i en liten värld, en värld som inte finns.

Jag drömde att vi svävade,
vi svävade bland molnen, tillsammans.
Du tog bort allt som gjorde ont.
Du gjorde mig hel!

I min dröm fanns det inga fel.
Du var där, tröstade mig.
Lugnade mig, gjorde mig hel.

Men det var bara en dröm.
Du finns på riktigt, men det kommer aldrig bli ett vi.
Vi har försökt. Det funkade inte.
Du gav upp, tillslut jag med.

Men jag hade en dröm.
En dröm om dig!

Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0