Helloo fuckers! :)

Ja, nu var det ju ett tag sen jag skrev igen. Shit, har verkligen blivit dålig på det här..

Det har hänt en hel del saker sen sist jag skrev.. Även om det bara är 2-3 dagar sen sist.. Jag har fått lära mig att jag har två sidor.. Jag har alltid trott att jag hade en snäll och en elak sida.. Men så är inte fallet.. Jag har tydligen en jävligt smart sida, som jämt är ärlig och säger var jag tycker och tänker.. Sen har jag en flummig sida, där jag inte tar något på allvar och kanske blir sur för larviga små saker.. Jag har aldrig tänkt på det, jag har aldrig egentligen tänkt på att jag är så jävla smart.. Oftast för att jag försöker trycka ner den sidan hos mig själv.. Och nu tänker några som läser "du smart, haha det tror jag så mycket jag vill på.." Ja, tro vad ni vill :) I don't give a fuck :) Vet ni varför? Dels för att jag och de personer som betyder något vet hur det ligger till. Men sen för att jag kan klämma dit er om jag verkligen vill.. 

Jag kanske tjatar och nöter vissa saker.. Men det är för att jag har jävligt svårt att glömma saker och för att jag är en person som söker detaljer för att kunna få ihop till en storhetsbild.. Personer som ser en storhetsbild med en gång missar ofta så jävla mycket detaljer.. Därför ska man gå tillbaka till ja till exempel en händelse, tänka tillbaka och igen och igen och igen och igen.. Till slut kommer du komma ihåg alla dessa småå småå detaljer som du egentligen trodde var jävligt onödiga men som faktiskt har en stor bild i det hela.. Personer som har lätt för att se detaljer förstår sig förmodligen ganska lätt på mig också.. Jag är en detalj människa.. Jag lägger märke till detaljer hos andra.. Och är själv utsmyckad med detaljer.. Till exempel min intelligens.. Det är en liten detalj som blir en storhets bild hos mig..

Ni vet, en dum person kan inte spela smart.. Den vet inte hur man gör.. För den är, ja.. Dum! Men det krävs ett geni för att spela dum.. Det är inte många som lyckas få alla fel på ett prov, för att kunna ha alla fel måste man veta alla rätta svar.. Sen är ju frågan om man är dum för att man vägrar göra något av sin intelligens.. Nej, jag kan inte sitta still, kan inte plugga för jag har liksom ingen ro i kroppen att sitta i dessa monotoma klassrum med en lärare som är värre än rummen.. Grå och trist.. Nöter på om och om och om igen om hur en atom är uppbyggd hur molekyler delar sig och förökar sig.. Hur försöka kungen i Sverige dog och vad han gjorde och hette, eller hur man böjer engelska grammatiken.. Det är inte min grej, jag har inget intresse av sånt.. Jag skulle säkert kunna bli någon maffig person som bara kommer behöva sitta vid ett skrivbord för resten av sitt liv och få 50.000 kr i lön varje månad.. Men vad tjänar det inte är jag?

Då blir man olycklig, sitter där med sin feta penga hög och är fett bitter och inåtvänd.. Taggarna är mer ut än någonsin och snål och jävlig.. Nej fyy faan säger jag bara.. Det är inget för mig.. Jag vill fortsätta vara glad och slarva bort min intelligens :) Plattsättare är det som jag ska bli, skola i 36 veckor, precis vad jag klarar av.. Sen lärling resten av tiden.. TOPPEN! Kommer få använda kroppen i arbetet och kommer inte sitta still.. hur bra som helst! :)

Nej, jag vet inte riktigt hur jag kom in på de här.. Det är de som är det skumma med mig, jag tänker aldrig när jag skriver någon på min blogg.. Det bara kommer massa ord som jag aldrig ändrar på, därav kan det vara små stavfel och shit ibland.. För om jag går tillbaka och ändrar i det jag redan skrivit så är det ju inte riktigt mina tankar rakt igenom.. Det är de nu.. Nu hinner jag inte tänka på vad jag ska skriva innan jag skrivit det.. Och rätt som det är har jag bara postat iväg det..

Vet ni vad jag skulle vilja göra? Jag skulle vilja byta hjärna med någon.. För att se hur någon annans hjärna fungerade.. Alltså, kul att se hur saker och ting hoppar i andras hjärnor.. För min är lite konstig :) Den lever sitt egna liv och ibland tror jag att jag har glömt den hemma och ibland tror jag att jag har fått två.. :)

Sen är jag ganska nervös nu också, för imorgon ska jag och mamma till Skövde för att hälsa på i skolan.. Lär även få mitt startdatum då..

Alltså en sak är så jävla typiskt.. Jag sökte ju även jobb innan jag visste att jag hade kommit in på skolan.. Så först fick jag reda på att jag kom in på skolan och sen fick jag även ett mail om att jag ska på arbetsintervju.. Men den kommer jag ju givetvis inte gå på nu eftersom skolan börjar i maj.. :)

Aah men nääh.. Nu ska jag väl typ.. Göra något annat.. :)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0