Skolan bland annat!

Ja, jag har inte riktigt haft någon motivation till att skriva.. Egentligen vet jag inte varför.. Har väl inte riktigt orkat öppna upp hjärnan och tänka så att hjärtat fick sig en smäll och börja känna liksom.. Men aah, ska göra ett litet försök nu då xD

I onsdags var jag och min mamma till Skövde och hälsade på i skolan.. Det var jag och 5 andra som var där på förträffen.. Jag och 5 killar.. Det var en jätte fin skola och jag längtar verkligen tills jag ska börja!! Så idag är det endast 24 dagar kvar :) Skoltiderna är som på en arbetsplats, så jag kommer börja vid 7.15 på mornarna och det tycker jag är kul, för då hinner man ju med massor :) Han som visade oss runt berätta att det fanns mellan 10-15 tjejer på hela skolan, så jag som inte kommer speciellt bra överens med tjejer kommer nog platsa där :)



Det finns en sak som jag stör mig lite på.. Och det är när en person säger "ååh Michelle, vi måste göra det här.." jag hakar på idén men det bestäms liksom inge mer.. Sen får man höra att personen i fråga har bestämt de vi skulle göra med någon annan.. Då undrar man ju liksom, ahaa.. Det var vi som bestämde, varför inte fråga om jag vill hänga på? För dom som känner mig vet att jag tycker att det känns som att jag tränger mig på om jag frågar om jag får hänga med.. Så förmodligen är våra planer som vi hade överkörda.. Och det känns ju kul.. :) Men vet egentligen inte om jag orkar bry mig om de.. Hade ju bara vart trevligt att haft en "sista" utflykt innan jag drar ca. 40 mil bort och kommer vara hemma minimalt liksom..

Det känns som att det är så jävla mycket snack överallt.. Att personer över lag säger en sak men sen gör något helt annat.. Eller att dom säger "Nej Michelle, jag vill inte att du gör så" och sen gör samma sak själva... Va fan är grejen med de liksom? Om personer runt om kring mig vill att jag ska respektera dem och deras val.. Då får dom väl för fan börja respektera mig och mina val! Eller är det bara jag och mina idér som ska bli överkörda? :S Nej, det blir nog jätte bra för mig att komma bort från den här hålan!

Sen här hemma, (ja Marie, nu tänker jag klaga!) det är så mycket snack om att hon kommer känna sig ensam när jag drar iväg.. Jag är ensam hemma 90% av tiden och så har de känts sen jag flyttade in.. Sen en liten sak som jag verkligen vart flyförbannad över var när jag och Josse satt och kolla på film.. Marie kommer och säger nu ska jag sova, så nu får ni sänka ljudet.. Då svarade jag "då sänker jag minimalt som du brukar göra" med ett leende på läpparna.. Då svarar hon "men jag ska faktiskt upp till jobbet".. JAHAAA!! Så bara för att jag INTE har ett jobb och INTE har något att gå upp till på mornarna så ska jag inte ha rätt att säga till att jag vill att någon ska sänka på tvn för att jag ska sova.. För jag kan ju faktiskt gå och lägga mig senare, för jag har ju inget att kliva upp till? Eller vadå? Ska inte jag få sova tidigt om jag vill de? :S Eller som nu i veckan, visst det hade hänt något hemskt, men bara för de så vill ju inte jag vara instängd i en lägenhet där det var jätte dystert.. Nej men då kommer de "jag vill egentligen inte ha hit några folk, men okej.." Ja om det är okej, varför ens säga så där innan? Säger jag att jag inte vill ha hit några folk, för att jag kanske är deppig eller bara rött och inte orkar med massa liv.. För ni kan ju inte direkt påstå att eran släkt är tyst liksom.. Nej dååå passar vi på att bjuda över hela släkten.. Kanske är jag som överreagerar men det är så här jag käner och jag tänker INTE be om ursäkt för mina känslor!! Och Marie om du läser de här, påtala de inte öga mot öga, för jag orkar inte med en hetsig diskussion..

Ja, men som sagt va är det lite saker som stör mig.. Och så kommer det alltid att vara, jag är en person som lätt blir störd på saker.. Men som sagt va har jag bara 24 jävla dagar kvar.. Sen drar jag! :) Måste städa mitt rum först så att de är fint tills jag väl bestämmer mig att dra mig hemåt.. Sen hoppas jag att INGEN sover i mitt rum eller så, för då lär jag ju typ leta fram ett hagelgevär och skjuta den som tillät och den som sov här :) Min säng, min EGNA säng.. Som jag fick i 20 års present.. = ingen annan än jag och mina vänner som sover i den :)

Ja, som ni kanske märker är jag inte på mitt bästa humör heller.. Är rätt arg och det är väl därför jag inte har tillåtit min hjärna att tänka.. Så jag har stängt inne massa oro och ilska.. Och nu är väl den ute då!! Får man hoppas. Vi kan ju säga att det är tur att jag inte är mitt gamla jag i alla fall xD Eller hur mamma? xD

Aja,

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Nej du är verkligen INTE ditt gamla jag utan ett NYTT moget jag :) Och jag är så stolt över dig!!



Puss... och som sagt var: INGEN ska få lov att sova i din säng utan ditt lov... så är väl livet var man än bor..

Inte fan skulle jag heller vilja ha någon sovandes i min säng om jag inte gett lov till det.. Sunt förnuft!!!

2011-04-17 @ 19:08:00


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0