Som ni kanske..

.. Förstått så är det inte riktigt på top för mig just nu.. Skoldagen gick toppen igår, men sen på kvällen blev jag sysslolös och ångesten smög sig fram.. Jag vet att man ska tänka innan man pratar, i mitt fall skriver.. Men det är inte ofta jag kan göra det i sådana situationer.. Så, jag ber om ursäkt till de personer som kanske tog illa upp och givetvis har jag riktiga vänner, men ibland känns det som att vänskapen går mer åt ett håll än åt de andra..

Idag har det vart en riktigt jävla piss dag! Ni vet hur man kan vakna upp ibland och redan från första vakna stunden känna "idag kommer allt gå åt helvete!".. Jo det började ju lugnt och fint, jag räkna ut hur mycket kakel jag behövde till mitt badrum och hämtade upp det.. Sen började jag rita ut mina guidelinjer och sen blanda jag fix.. Först blev fixet för löst, så det var bara att blanda i mer pulver eller va fan man ska kalla de:P

Sen skulle jag börja lägga plattor.. Och våra guidelinjer är då en linje som går i våg runt hela rummet, så att nedersta (eller där man ska börja lägga plattor) fogen (mellanrummet mellan plattorna) blir rak.. Och sen är det en linje som är i lod för att lodlinjen ska bli rak helt enkelt.. Jag var då väldigt trött när jag ritade ut mina linjer så vet inte riktigt hur jag hade tänkt när jag ritade dem.. Linjen i våg var rätt.. Men inte lod-linjen..

Såååå när jag började lägga plattorna längst ner på första väggen, eller ja.. Jag han väl lägga 4 stycken när jag sen upptäcker vad jag hade gjort.. Jag hade placerat min lodlinje mitt på väggen, utan att tänka på hur skärningen på plattorna i hörnet skulle bli. Och så liten som den blev får den inte vara jämfört med plattans storlek. Såå, det var bara att ta bort de 4 plattorna och andas..

I min lilla andning så skrapar jag bort fixet som satt på väggen och sen gick jag ner för att ta en cigg. Sen in i snickarnas ena bygghall där dom byggerstugorna. Där hände en liten incident med en av mina polare, så han blev arg och drog iväg. Jag skulle då vara snäll att hjälpa tjejen han jobbar med.. Vilket slutar i att jag håller på såga av mig min vänster tumspets :) AAAWESOME!

Meeen jag fortsatte såga, utan att märka det. Det blev inte så farligt som det låter. Ett jack i fingret, det blev djupt.. Men inte speciellt stort, men måste nästan ha sågat i fingret två gånger eftersom det är två jack med en härligen liten köttig skinnflörp emellan. Underbart :)

Så nej.. Min dag har inte vart speciellt rolig :P

Men men, nu ska jag chilla och sen får vi väl se vad som händer.

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Du kommer bli en riktig hejare på att kakla sen när du är färdig :) Här har du 2 badrum att göra :) Toppen att "träna" mer hos oss :)



Vi ser fram emot att få kaklat av dig :)



Kram

2011-08-17 @ 19:30:33
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0