Idag stör jag mig på..

Det var fa länge sen jag hade ett sånt här inlägg.. Där jag verkligen gick på om vad jag störde mig på.. Men idag har jag blivit lite smått irriterad över en sak som stör mig rätt BRUTALT!! Och det är...


Okunniga jävla r-tards!! Jag blir så jävla förbannad när personer sätter ut på sin logg "du sjuk? du är inte sjuk.. Nej det kanske inte syns. Om du eller någon du känner lever med en osynlig sjukdom sätt upp det här på din logg.." Och sen rabblar dom upp massa saker som inte alls är någon sjukdom. T.ex. Epilepsi, ADHD, Asperger Syndrom, Autism, mano depresivitet eller dylikt.. DET ÄR HANDIKAPP! Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Antingen föds du med en sjukdom som går att bota. Eller så föds du med ett handikapp som du inte kan bota med lära dig att leva med. Eller som du kan lära dig att leva med.

Min lillasyster hon är Autistisk, har ADHD, EP och en lätt utvecklingsstörning.. Hon var på "bättringsvägen" men vart fel behandlad inom sjukvården när hennes blindtarm sprack och då sjönk hon genast 10 år i utveckling. Linnea, som snart är 5 år håller på gå om min snart 18 åriga syster. Och det är inget som kan botas. Hade man kunnat bota det, ja visst. Då hade det vart en SJUKDOM! Vilket betyder att hon hade vart frisk. Men det är inget du kan operera bort, eller ta ett vaccin för, eller ens piller så att du blir helt återställd. Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Hade dom däremot rabblat upp typ cancer, ja fine. Det hade jag kunnat ta! För det är en sjukdom, en jävlig sådan. Men du kan även bli frisk ifrån de.

Nej, usch på er okunniga människor! Man kan ju riktigt undra vilken skola ni har gått i och vad ni själva lider av. Jävla R-TARDS!!

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ja jag är oxå djälvligt TRÖTT på alla som säger att ett funktionshinder eller funktionsnedsättning är en sjukdom....



Förbannade nötter!!!!!

2011-05-01 @ 14:13:23
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0