OMFG!!!

Ja, i natt kommer jag drömma mardrömmar om entreprenörer, PBL, NRL m.m!! Idag var det ju första riktiga skoldagen. Vi har 4 böcker, eller aah, häften typ.. Med frågor i slutet som vi ska gå igenom och sen göra prov på. Dom har räknat med att det ska ta ca. 2 veckor.. Jag gjorde ut nästan alla 4 böcker idag, men har ändå bestämt mig för att plugga i 2 veckor innan jag gör testet, bara för att vara på den säkra sidan!

Men det har vart riktigt intressant.. Har lärt mig vilka virken som får användas och inte, vilka hus som är högst prioriterade vid brand och dylikt.. Dom som redan har gjort första testet säger att man ska fokusera så mycket som möjligt på frågorna i häftena, för tydligen gör dom stickprover på de frågorna och sätter ihop till ett test. Och iof, kan man frågorna i boken kan man de mesta som står i boken :P

Har även lärt mig att räkna ut hur stor fuktprocenten kan vara i olika virken och massa andra räknesätt. Så, aah. Det har vart en väldigt lärorik dag! :)

Sen var jag och grabbarna grus och spelade lite basket. Sen tog vi en tripp till centrum så jag fick köpa mig ett par flipflop.. Har vart en riktigt awesome dag, synd bara att man måste sitta i en trist lokal och läsa samma sak om och om och om igen när det är strålande sol ute.. Och inte nog med det.. Stolarna är fruktansvärda!!!

Nu sitter jag i mitt lilla rum ensam.. Valpen och Nalle Puh är i sina rum och tittar på serier, jag funderar seriöst på att sova snart.. xD Haha

Grabbarna grus och jag har funderat på ifall vi ska skaffa sånna här papptelefoner.. Men ett snöre och mugg i varje ända.. :P Hahaha, iof har jag mitt rum en bra bit ifrån dom, så kan bli ganska svårt xD Och idag har vi lärt oss ett ord med en mycket ROLIG dialekt.. :P Istället för att säga vackert som det låter så ska man uttala det typ våckört. Hahaha så jävla roligt, vi har gått och sagt det typ hela dagen xD

Men men, nu ska jag typ ut och lugna ner mig med en cigg och sen ta mig ett glas saft eller nått och sen kanske läsa igenom en bok igen för att sen sova..

Men jag hoppas att alla har det bra! Det har i alla fall jag :D

Haha juste, en sak till.. Det är 2 lärare som har hand om all teori, så det är ju väldigt mycket själständigt arbete och mycket eget ansvar.. Dom var rätt chockade över att jag hade hunnit gå igenom alla böcker. Verkade vara lite smått imponerad över att jag verkligen tog det på allvar.. Så tydligen är det inte många som gör de :P 

Aja!  

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Underbart att läsa att du trivs och att det är så härlig stämning där :)



Du är bäst!!! Puss och Kram

2011-05-10 @ 22:19:20
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0