Valborgsfirande!

Ja, som sagt va åkte jag och Roine hem till hans mor&co. Det var en mycket trevlig kväll, mycket skratt, prat med mera. Det fanns hur mycket god mat som helst, men pga min jävla medicin så fick jag knappt i mig något och då är det ju tur att jag är tillsammans med en avfallskvarn :) Roine hade bestämt sig för att inte dricka alkohol. Meeeen, det gick ju som de gick! :P

Jag och Roines mamma hade mycket tid till att prata och lära känna varandra. Och det vet jag inte om Roine uppskatta speciellt mycket, för ja.. Han försökte sno tillbaka mig vid ett flertal tillfällen :P Eller kanske var han bara rädd att jag fick höra pinsamma historier om honom :P Haha

Jag träffade även hela syskonskaran och deras respektive. Det var mycket roligt och jag måste säga att jag verkligen tycker om hela deras familj. Det är högt i tak, ingen verkar vara rädd för att säga vad den tycker och tänker. Och det är diskussioner hit och dit och dittan och dattan. Roines storasyster sa till mig precis innan hon skulle åka att hon tyckte det var roligt att se mig och Roine tillsammans, för vi verkar göra varandra så glada. Och att hon var någorlunda chockad över att jag inte hade sprungit ifrån dem pga hur dom var. Haha, men jag har väl en egen familj. Till och med två. Och båda dom har ganska högt i tak :P Så, ja.. Jag är väl van? :P

Efter mycket prat, mat och annat så kom Roines pappa hem som hade jobbat natt. Då skulle vi åka hem. Roine somnade i bilen, eftersom han förmodligen hade fått i sig en eller två kanske tre öl för mycket. Vi kommer hem, kliver ur bilen och inser att han har supit bort sina nycklar. Vi hoppar in i bilen igen, åker tillbaka till hans mor och hämtar extranycklarna. Sen åkte vi tillbaka till lägenheten. Roine gick upp tog av sig jackan och decka i sängen. Jag satte mig vid datorn en stund för att invänta john blund. Sen gick jag och försökte få av honom kläderna, vilket inte gick så bra då han pressade sig mot madrassen ännu mer. Så, jag gav upp och la mig bredvid och somnade.

Vid halv tio vaknade jag till liv lite halvt och vände på mig och skulle krama om honom. Var på min arm dunsar ner i madrassen. Jag öppnar ögonen i chock och inser att han inte ligger i sängen. Jag tittar ut i vardagsrummet och ser att han ligger UNDER vardagsrums bordet. Förmodligen hade han lagt sig på soffan och ramlat ner på golvet. För bordet stod snett.. Annars vet jag inte varför han skulle ha krupit under bordet.. :S

Idag mår han väl som han förtjänar. Och jag njuter av det eftersom att han fortsatte dricka igår i ren protest och för att testa lite gränser. (det sa han själv) Men när jag erbjöd honom en öl för drygt en halvtimme sen så vart han lite grön i ansiktet och sa NEJ TACK! Hmm, undrar varför han inte vill ha en idag, dom verkade ju smaka riktigt gott igår.. Så jag gör nog ett nytt försök om en halv timme ;P

Nej, nu ska jag se om den här lille mannen är i livet. Jag hade i alla fall en riktigt trevlig kväll, även fast jag var nykter och alla andra ganska onyktra. Med alla små tjaffs som blev och allt. Tack för att vi fick komma! Och vi syns snart igen hoppas jag :)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0