Vart tar dom vägen?

Ja, jag skrev ju ett litet kort blogg inlägg tidigare idag. Och jag har som sagt va varit väldigt dålig på att skriva på senaste tiden, har tänkt flera gånger att "aah, det ska jag skriva om".. Men jag gör de aldrig :P

Men men, idag har jag i alla fall varit iväg till Vallentuna centrum och tog en fika med en av mina bästa tjejkompisar E och hennes lille bebis, som är 4 månader gammal. Och då satt vi och pratade om allt och inget som vanligt när vi träffas. Och det är så skönt, för det spelar ingen roll hur länge sen det är vi sågs sist, vi har ändå ALLTID massor att prata om.

Men då i alla fall så började vi prata om hur unga människor, som blivit föräldrar "tappar" vänner.. Vännerna slutar liksom höra av sig bara för att man har fått ett barn. Men nu har ju inte jag något barn, men bara av den enkla anledningen att jag inte tycker att det är speciellt roligt att gå på krogen längre så är jag också "tråkig" att vara med. Jag förstår verkligen inte det där. Jag blir 22 år i år och visst kan det vara kul att gå ut ibland. Men jag känner absolut inget sug efter att gå ut på krogen och supa ner mig totalt. Går jag ut så blir det ju för att eventuellt dansa, ta en drink eller cider och umgås med vännerna på ett "socialt" sätt. Men att gå ut på krogen varje helg och både fredag och lördag, det tilltalar mig inte längre.

Kanske det beror på att jag har bott på ett studentboende och fick där min beskärda del av alkohol. :P

Men i alla fall, det jag ville komma fram till är att personer i ens närhet kanske inte alltid är så äkta som de vill se ut att vara. För alla dessa "bästa vänner" man har som bara försvinner dagen man får barn, då kan man ju faktiskt undra hur bra vänner man egentligen har vart..

Men som sagt, har haft en riktigt trevlig dag med fika och sen åkte jag och mamma och hämtade små tjejorna på dagis och nu ska väl mamma börja med maten snart. Idag är fatasin stor ;P Köttbullar och potatis :D Haha men det kan vara förbannat gott emellan åt, så jag klagar INTE!!

Och juste, min blogg har fått spunk, men det är bara att klicka bort rutan som ploppar upp om att min blogg skulle vara lösenordsskyddad. För det är den inte :S

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0