Man måste ha en rubrik!

Ja, som sagt är inte jag världens bästa på att blogga just nu. Jag har massor jag skulle kunna skriva om, men när något väl har hänt och de sen är över typ så tänker jag inte på att skriva om de.

Men just nu är livet ganska lugnt. Jag tar de mesta med ro även om jag tycker att det är förjävligt emellan åt att vara ensam. Men jag klarar det ganska bra. Men det är en jävligt stor omställning att bo med drygt 40 andra för att sen bo helt ensam och vara typ helt ensam hela tiden.

Men jag har ju sagt upp lägenheten, för jag kommer inte kunna bo kvar här. Inga jobb möjligheter, ensamt och utan vänner och familj. Det var verkligen tuffare än jag trodde. Men jag har i alla fall bevisat för mig själv att jag faktiskt är så pass stark att jag kan och klarar av att bo ensam. Så vart jag än väljer att flytta efter de här så vet jag att det kommer gå bra. Och jag måste erkänna att jag inte sa upp lägenheten endast för att det är dåligt med jobbmöjligheter eller ensamt. Det är en annan del som spelar roll också. Och det är min hyresvärd.

Ska jag bo någonstans så vill jag ju gärna göra det till mitt egna även om de är en lägenhet jag hyr i andra hand, vilket jag inte får göra här. Och det är väl de som har tärt mest på mig, det och ensamheten.

Men nu har jag kanske ett jobb på g, det är inte säkert att jag får de och det är inte ett "långvarigt" jobb. Endast några månader. Men det är fortfarande ett jobb även om det inte är inom de jag är utbildad till. Men det får jag väl ta tag i sen, antingen om jag får de här jobbet så får jag söka jobb inom min utbildning sen eller om jag inte får jobbet jag sökt så är det bara ta tag i att ringa till olika firmor och kolla ifall de är intresserade av en lärling.

Jag och Lorenzo klarar än så länge vårat distans förhållande väldigt bra. Vi pratar mycket på msn och även i telefon rätt ofta. Och vi har träffats varje vecka. Så än så länge funkar det bra och jag börjar faktiskt tro att vi kommer klara det enda fram till dagen vi bestämmer oss för att flytta ihop. Och då kommer vi ju givetvis klara av att bo ihop, det har vi ju liksom redan gjort, så det är jag väldigt säker på att vi klarar.

Och nu är vi ju inne i mars månad = syskon födelsedagar. Igår fyllde min äldre syster 24 år och imorgon fyller min minsta syster 4. Så det är ju roligt, även om jag har haft möjlighet att fira någon av dem än.

Men som sagt, mitt liv flyter på, jag lever och mår bra. Även om det är lite som en berg och dalbana med toppar och dalar. Jag klarar mig och det ska jag fortsätta med.

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0