orättvisor

Ikväll funderar jag över orättvisor här i världen. Det jag tycker att är orättvist har en människa på andra sidan jordklotet inte ens funderat över. Mat är en självklarhet för mig, även att få sova i en säng, under tak och i värme. Jag kan tycka att det är orättvist att jag inte får en speciellt maträtt en dag, medans någon annan i världen dör på grund av att han/hon inte fått tag i mat. Jag kan tycka det är hemskt att jag måste gå hem för att få lägga mig i min säng och sova, medans någon annan får sova bland kartonger. Jag kan tycka att det är kallt i mitt rum pga att centralvärmen inte slagits på än, medans någon annan fryser ihjäl under stjärorna.

Det är så jävla sjukt egentligen hur bortskämd man är bara på grund av att man råkar bo i ett land utan större ekonomiproblem. Här är mat, värme och tak över huvudet en självklart för en. Medans andra svälter och fryser ihjäl! Hemskt..

Nej jag har inget mer att skriva nu. Nu ska jag nog försöka sova.

Godnatt

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

allt bra?:)

2010-10-07 @ 13:12:56
URL: http://faakies.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0