Idag vill jag ge en eloge till...

.. Min mamma!

Hon är en av de starkaste kvinnorna som finns på denna jord! En underbar person med ett enormt tålamod och en stark vilja. En kraft som ingen annan har! Hon fick sitt första barn strax innan hon skulle bli 19, mig när hon var 21, tvillingarna när hon var 24, Linnea när hon var 36 och Alice när hon skulle bli 39.

Hon var ensamstående ett bra tag med fyra barn. Varav två av oss var väldigt "jobbiga" och psykiskt påfrestande.. På en minimumlön fick hon allt att gå runt. När hon sen träffade Fredrik lämnade hon sin släkt och sina vänner för att flytta från den lilla ön Åland. Lämna låter dramatiskt, givetvis har hon fortfarande kontakt med de flesta..

Jag fick en diagnos när jag var 9 år. Och Nathalie fick sin runt 6-8 någonstans.

Nathalie är en av tvillingarna och är autistisk, har adhd, epilepsi och en lätt utvecklingsstörning.

Jag hade damp (den diagnosen försvann) och sen fick jag Asperger Syndrom och ADHD diagnoser. Båda diagnoserna är borttagna pga fel i första diagnostiseringen.

Min mamma lever med sin man och 4 barn under ett och samma tak. Min storesyster har flyttat till Åland och har där 2 barn med sin kille. Så vår mamma är även mormor.

Samtidigt som hon har fullt upp med småbarn, hundar och Nathalie, så pluggar hon även.

Min mamma är helt otrolig och ibland förstår jag verkligen inte hur hon har haft tid för sig själv. Orkat med allt och att hon faktiskt alltid har stannat!

Mamma du är underbar och jag ÄLSKAR dig! <3

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa :)

Nu blir jag så där tårögd igen mitt hjärta <3



Tack älskade dotter, du är fin du!!!

2011-03-11 @ 21:15:11


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0