OJ OJ OJ!!

Ja, nu var det ett tag sen jag skrev.. Kanske för att det faktiskt inte händer så mycket..

Jag var ju i Degerfors, men jag åkte hem tidigare av en del olika skäl.. Sen har jag även träffat Danne, vilket gick jätte bra. Och jag måste säga att jag saknar honom, men man får se vad som händer med tiden!

Som de flesta vet blir jag lätt uppsugen av serier, det har vart allt från weeds till Desperate housewives till Vampire diaries och true blood.. Nu har det gått över till Supernatural! På två dagar har jag sett 11 avsnitt och ja, jag är uppsugen av den här serien också! :P

Men idag tog jag en liten paus i mitt serie kollande och såg filmen Sid och Nancy som jag har velat se enda sen jag läste boken som Nancys mamma skrev.. Och jag måste faktiskt säga att jag är lite besviken på filmen, visst den är inspelad på 80 talet och skådespelarna var dåliga.. Men jag tycker inte att den fångade vissa sceener så bra som jag hade hoppats på..

Ni som inte vet vilken film det är jag pratar om, vilket säkert inte är många, så är det filmen som handlar om Sid Vicious, basist i sex pistols, nu mera död pga överdos.. Eller aah.. Han har vart död sen slutet på 70talet.. Han träffade Nancy som typ var manodepressiv, strippa och knarkare.. Hon drog ner honom i drogvärlden tackvare sin manipulativa sida..

När jag läste boken tyckte jag synd om henne och hennes familj.. Och jag tyckte att Sid verkade vara svinet i det hela.. Men ur filmens perspektiv så ogillade jag Nancy skarpt! Hon fick på sätt och vis skylla sig själv att Sid mördade henne.. Alltså, det låter så fel att säga så.. Men å andra sidan så bad hon om det.. Och när dom var i sitt rus frågade han henne om hon verkligen ville dö och han hade ihjäl henne.

Visst, det är inte HELT säkert att det var så det gick till.. Men jag kan lungt säga att nu tycker jag mer synd om hennes nära och kära som fått ta all skit av henne.. Och jag vet inte om jag ogillar henne på grund av att om jag hade hamnat inom drogkretserna, mer än vad jag gjorde, så hade jag förmodligen vart ganska lik henne.. Och kanske är det även de som skrämmer mig..

Hmm, aja. Nu ska jag käka, sen ska jag kanske se Burlesque.. Igen.. :P Sen återgår jag nog till Supernatural, för er som inte hört talas om de och gillar övernaturliga saker.. Kolla upp den! Underbar! :)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Anonym

Varför åkte du hem tidigare?

2011-03-09 @ 17:07:48


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0