När fantasin försvinner..

.. och rastlösheten tar över.. 
 
Ja, ibland önskar jag seriöst att man var liten igen.. För när jag var liten var det inte alls likadant som med dagens småttingar som nu mer sitter framför tvn mer eller mindre hela tiden.. Film, tvprogram, spel mm.. När jag var liten var man ute i princip hela tiden.. Och man hade ALLTID något att göra, även om det inte fanns mycket att leka med.. Jag spenderade mycket tid hemma hos mina underbara morföräldrar, de hade en stor tomt (ja, har fortfarande eftersom de fortfarande bor där) där kunde man alltid hitta på något. Och var man inte ute så kunde jag alltid sitta och pyssla med mormors grejer, min mormor har alltid pysslat med allt mellan himmel och jord.. Och tack vare det så har jag väl en "tant-stämpel" haha för jag är en jävel på att sticka och massa annat sånt pyssel, för vad hon än har haft som nyaste projekt så har jag alltid velat göra samma sak.. Och med morfar fick man alltid vara med och hjälpa till med de lilla man kunde. Han är en sån som pysslar fast mer inom snickeri och dylikt.. 
 
Men nu, vad ska man hitta på? Jag börjar känna mig som dagens småttingar, sitter framför datorskärmen mer eller mindre hela dagarna.. Kan skrolla upp och ner på FB även om de inte har hänt ett skit, sitter och kollar igenom värdelösa jävla skitbloggar.. Sen finns det ju givetvis bloggar som jag gillar att läsa, men de flesta jag läser är bara tomma ord, om dagens outfit eller vad de åt till lunch. Som om jag egentligen skulle bry mig om att de åt en halv tomat till lunch för att inte gå upp i vikt!? 
 
Nej, ibland önskar jag verkligen att man hade samma fantasti som när man var liten.. Då hade man inte så höga krav på vad man gjorde, men man var alltid sysselsatt.. Och dom få gångerna jag hade tråkigt hemma hos mormor och morfar så brukade min mormor säga "man får ha tråkigt.." Inte för att det var de man ville höra.. Men det är ju sant..
 
MEEN!!! Nu är jag förbannat less på att ha tråkigt, jag vill ha fantasi för att hitta på något roligt. Vad som helst.. Såå, kanske är det dags att antingen slipa upp min fantasi tills den blir skinande och gnistrande eller hitta en hobby!! 
 
P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0