Allt och inget i ett xD

"Många säger att det är så svårt att göra det,
att jag aldrig kommer klara det,
att det inte är någon idé att dölja det. 

Många säger att det är fel det jag känner,
att jag inte borde tro på de drömmar jag drömmer.

Dom säger det varje dag!
Jag hör det hela tiden. 
Jag tänker inte lyssna!
Jag kommer aldrig ändra på mig.

Berätta något som jag inte redan vet!

Hur många inches är det i en mil?
Vad som krävs för att få dig att le?
Få dig att inte behandla mig som ett barn..

Många säger att jag inte borde göra det jag gör, 
vad jag gör med livet jag bedriver,
vilka odds jag har att förlora.

Många säger att det är en chans på miljonen,
kanske mer en på billjonen,
eller en på zilljonen!

Jag är på väg,
jag vet att jag kommer komma dit en dag!
Det hjälper inte när du säger att det inte kommer bli lätt!"

Det här är då låten som jag översatte från engelska, har inte översatt den direkt. Men jag tyker att det stämmer ganska bra. Det är många som vart på mig om vad jag borde och inte borde. Men det är ingen annan än jag själv som kan bedöma den saken! :)

Jag är jävligt envis och vissa saker här i livet ska jag bara lyckas med. Och andra kanske är dömt att misslyckas. Men jag ska klara vissa saker. Jag vet att det inte kommer bli lätt. Men jag ska fanimig klara det!!!

Hmm klockan är fan halv ett. Men idag har jag haft så mycket tankar. Både positiva och negativa. Men det är jävligt lungt ändå. Idag kommer jag få pengar, då har jag några saker jag MÅSTE göra. Jag MÅSTE klippa mig, jag håller på sparar ut till långt hår igen, så måste toppa mig lite :) Sen ska jag köpa presenter till mina småsystar som fyllde 17 här om dagen!! Tvillingarna börjar bli stora nu, usch bara 1 år kvar sen är dom 18. Hemska tanke :P Så jag måste hitta något till dom. Sen ska jag även boka kryssninen som jag och Bubblan ska på. Den kommer vara riktigt intressant. Jag är som sagt va hetro men ska på en gaykryssning.. Bara för Bubblans skull :D Haha, nej men dels för att jag tror att det kan bli jävligt kul också! Hmm, sen har jag funderat på att pierca mig igen.. :D Hahah, alltså det har ju vart lite av ett beroende för mig. Jag har haft piercingar på dom flesta ställerna. Min älskade mamma har nog vant sig efter alla dessa år. Jag tror jag var 12 eller 13 första gången jag kom hem med en piercing. Då var det i ögonbrynet. Näsan fick jag göra för henne, för det tror jag att jag fick i födelsedagspressent av henne när jag fyllde 12. Men ögonbrynet var ju lite annat. Sen har det vart i läppen, tungan, öronen, kinderna, läppen igen, naveln, bröstvårtan, ja dom flesta ställena.. Nu har jag funderat på att göra en så kallad Smily.. :) Men vet inte. Får se.. Kanske sparar och tatuerar mig i stället. Den här gången blir det nog inget namn bara. :)

Jag har då två tatueringar. En på varsin handled och det är ett namn på varje handled. På vänster står det Linnea och på höger står det Alice. I vår familj är vi 6 döttrar, Linnea och Alice är dom två minsta. 4 och 2 år är dom. Det är mina ögonstenar. Finns det någon här i världen som jag skulle dö för så är det dom! :)  Linnea var så söt när jag hade gjort hennes tatuering, hon hade inte fyllt tre år än. Hon och jag hade bakat något och så skulle jag tvätta händerna, då blev hon jätte arg och sa "Mimmi, du får inte tvätta på tatueringen. Den får inte försvinna!" Lillskruttan trodde att den kunde försvinna, men det kommer den aldrig! :)

Hmm men i alla fall.. En tattuering kanske det blir. Nästa tauering som ska göras ska göras på foten. På vänster fot ska det stå cogito ergo sum, som betyder: Jag tänker alltså finns jag. Och på höger ska det stå: Made in Åland.

Hahaha aah.. Men som sagt va har jag haft massor med funderingar idag. Hoppas det håller i sig :)

Puss och kram Michilicious!



Jag och Bubblan på bild! :)

Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0