utmattad..

Nu har jag massa funderingar igen. Funderingar över varför man gör vissa val här i livet, varför man väljer att gå ensam en väg istället för tillsammans med någon på andra vägen. Varför man väljer att göra saker olikt alla andra, varför man väljer att inte vara som alla andra. Visst det är bra att inte vara som alla andra. Men varför väljer vi att gå igenom så jävla mycket skit för att man inte följer normen? Jag har aldrig följt normen och jag kommer förmodligen aldrig göra det heller. Man måste ha en roll för att passa in i samhället, alla ska gå i samma led, hand i hand och absolut inte sticka ut. Men varför? Varför kan inte alla bara sticka ut i stället? Istället för att vara som alla andra..

Jag är inte och kommer aldrig att vara precis som alla andra, jag kommer aldrig vara tjejen som alltid klär upp sig, jag kommer inte vara tjejen som sminkar sig jämt. Jag kommer inte bli tjejen som anpassar sig efter idealen, jag kommer inte följa modet. Jag tänker inte dissa mina skateskor och mina mjukisbyxor bara för att någon annan vill det. Enda gången här i livet som jag tänker ändra på mig är om jag själv känner att jag vill det. Men jag kommer förmodligen ändå inte ändra mig så jag är anpassad efter samhället..

Jag kommer alltid vara hon som står upp för sina egna ideal, hon som säger vad hon tycker och tänker. Hon som ser ut precis som hon vill och gör det hon känner för. För jag förstår inte varför dom flesta inte vågar vara sig själva. Visst kanske det är bra att följa ledet någolunda, men orkar seriöst inte vara som alla andra..

P&K Michilicious

Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

hoppas du får en supertrevlig dag :*

2010-10-05 @ 07:35:03
URL: http://lovefiona.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0