Det finns alltid..

.. Någon som har det värre. Det är faktiskt sant. Ibland kan jag avsky mig själv för att jag sitter och sörjer det jag har fått gå igenom. Visst, det har vart hemskt, jag mår dåligt av det. Men det är ingen dödlig sjukdom, jag har alltid haft mat på bordet och tak över huvudet. Jag har alltid hade hela och rena kläder (utom dom gångerna då jag faktiskt har föredragit mina fula slitna kläder)

Jag vet inte om jag ska känna mig elak pga att jag egentligen inte bryr mig så mycket om svälten i Afrika, den har alltid funnits och hur mycket pengar som än doneras så blir det inte bättre. Det är så många länder i Afrika, eller rättare sagt de flesta personerna i hela Afrika lider utav AIDS.. Och bara där kommer svälten och sjukdomarna in. Visst det är sorgligt. ABSOLUT! Men jag kan inte säga att jag känner något medlidande för personer som tror att man blir av med en dödligsjukdom om man har samlag med en nyfödd bebis. Om dom inte har mer hjärnceller än så, så lär det knappast bli bättre i deras länder.

Jag kan heller inte säga att jag tycker synd om alla dessa som oskyldigt dör i krig. Det är också sorgligt, säger inget emot det. Men ibland kan jag undra om dom ens vet varför dom krigar eller om dom bara gör det för att dom har hållt på så länge och inte vill förstöra traditionen.

Givetvis är det ju mer synd om dessa personer om mig. Men de personer som verkligen kan ge mig dåligt samvete för att jag tycker synd om mig själv. Det är personer som har lika stora tillgångar som mig själv. Lever i samma sorts miljö och dylikt.. Och lider av en sjukdom som dom inte vet om dom kommer överleva.

Som de flesta vet, som läser min blogg, så har jag haft en jävligt tuff uppväxt. Men ibland kan jag sitta och tänka att 85% av de som har hänt har endast hänt pga att jag var en rebellisk liten snorunge som trodde jag visste mitt eget bästa. En osäker liten skit som egentligen inte visste någonting. Men personer som är i 20 års åldern och lider av cancer, det har inte något att göra med att dom har vart dåliga på att lyssna eller vuxit upp i dåliga familjeförhållanden.

Jag tror inte på gud.. Jag tror att något har skapat oss, men att det som har skapat oss varken är ond eller god. För om gud nu fanns, varför skapade han då så många sjukdomar som man inte kan överleva? Varför startade han krigen, uppfann hatet? Eller ta bara alla dessa naturkatastrofer.. Varför? Och ni som nu är religösa, varsågod.. Var det, jag skiter blanka fan i de bara ni inte proppar på mig er propaganda!

Jag tror inte på gud för att om gud fanns skulle det inte finnas hat, sjukdomar, naturkatastrofer och dylikt. Och om det nu är så att det finns en "gud" då måste det ju finnas spöken, en djävul, vampyrer, demoner ja till och med sjöjungfruar.. För om man tror på allt som skrevs för så jävla många år sen för att någon hade sett det, vart med om de eller vad det nu är.. Vart kom alla andra "påhittade figurer" ifrån? Nej, om gud finns så är han nog förmodligen en liten, liten varelse som förmodligen var jävligt hög när han skapade jorden och mänskligheten.. Annars skulle inte alla dessa defekter finnas.

Men kom ihåg det nu alla ni som tror på gud eller vad ni nu tror på.. Om ni tror på han så tror ni även på allt annat påhitt :)

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: DTE

Tror sj inte på gud lite trams de där. Håller med dig lite i det du säger.



Däremot skulle jag vilja säga att även om man tror på gud, behöver man inte tro på allt där till, vilket inte innebär att man inte är fulltroende för det.

2011-08-08 @ 11:40:07


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0