Jahaa :)

Ja, idag är det söndag.. Måste nog vara den tråkigaste dagen som finns. Antingen är man bakis och ligger och nojar över gårdagen.. Eller så har man allmän söndagsångest, eller så har man bara förbannat jävla tråkigt och därmed jävligt rastlös..

Jag har absolut ingen ro i kroppen och mitt humör pendlar. Men tack och lov har det var mer på top idag än på botten, så det är ju alltid något positivt.

Förra året i början av augusti var jag på Åland, hos en god vän som har förmågan att ge ett inre lugn till personer bara genom att visa sig. Jag mådde hur bra som helst och hela hösten var faktiskt bra tack vare sakerna han sa till mig. Visst hade jag lite små dippar ner ibland. Men dom var inte alls som dom brukar vara eller har vart åren innan. Idag av en slump när jag var inne på fb så såg jag vad jag hade skrivit den här dagen för ett år sen som status. Och den gav mig ett litet inre lugn. För om jag börjar tänka så vet jag vad det är jag verkligen måste ändra.. Och det är mina otroligt höga krav på mig själv.

Jag är så rädd för att misslyckas så att jag försöker så hårt för att inte misslyckas så att jag går in i väggen och misslyckas enbart pga att jag försöker låta bli att misslyckas.. Hmm, knappt så jag själv förstår vad jag just skrev. Men det är sant. Och det är som en tjej i skolan jag brukar snacka rätt mycket med, hon ska också bli plattsättare. Och hon har gett mig lite tips på vad som funkar för henne. Men jag är rädd för att om jag släpper mina krav så släpper jag dm för mycket och blir världens jävla latmask som inte gör ett skit.

Så då är frågan vad som är bäst, jag menar enligt planeringen så ska jag vara klar i skolan i januari någon gång.. Och jag är redan på mitt andra badrum. Och det får max (enligt planeringen) ta 3 veckor per badrum. Sen ska jag testa lägga en badrumsmatta eftersom man kan använda det som tätskikt, den "kursen" är beräknad på typ 2 veckor. Sen ska man måla lite och sen praktik 4 veckor. Och i planeringen så är det endast själva skoltiden utan praktik alltså som är inräknat till januari. Så jag vet inte vad det är som jag hetsar mig själv till. Jag har tid på mig.

Men nu har jag haft mycket tankar om att jag inte kommer lyckas med det här enbart för att jag har stött på så jävla mycket problem i badrummet jag håller på i nu. Egentligen hade vi behövt byta golv eftersom att det inte var helt okej. Men läraren sa att jag kunde ha samma och sen får förmodligen nästa person efter mig byta golvet. Jag fick byta brunn för att den var så förstörd, bara där tog det lite tid. Och personen som gjorde badrummet innan mig hade gjort fel på typ de flesta momenten så jag hade ett helvete med att riva.. Och nu i fredags så vägrade tätskiktsmattan att fastna på väggjäveln.. Så det har vart rätt motigt.. Men jag ska ta nya tag nu och kämpa, inte för mycket men heller inte för lite.

Imorgon ska jag även gå och ta ledigt så jag kommer förmodligen komma hem vecka 35 om jag får ledigt då.. Annars skiter jag i vad dom säger och sjukskriver mig för jag vill hem och fixa iordning i mitt lilla hus.

Men egentligen är det så sjukt. Det ser så jävla enkelt ut när lärarna visar hur vi ska göra, men sen när man själv ska göra det så är det ett rent helvete.. Haha jag testade flytspackla själv, men det vart sisådär.. Så fick hjälp sen i alla fall. Men jag försökte i alla fall, så aah, det var väl lite positivt.. :P

Men nu har jag ändå börjat fundera på vart jag ska ha min praktik eller om jag ska förlänga mina studier och ta golvläggar-utbildningen direkt efter, eftersom man kan ha lärlingstiden på samma firma då. Men jag vet inte, skulle ju faktiskt vara kul att ha både och, det blir ju lite mer variation.. :)

Men ni som är nyfikna på hur vi gör här i skolan.. Här kommer våra moment (som plattsättare)

* Riva badrummet
* städa ur noggrant
* rolla 2 lager dra loss primer
* rolla 1 lager tätskiktgummi
* mäta ut höjder på golvet och lägga skumgummilist
* flytspackla
* fallspackla
*(tätskiktsmatta (inte första badrummet))
* lägga tätskiktsremsor
* rolla 1 lager tätskiktsgummi
* kakla
* foga
* lägga silikon

Rätt mycket torktid däremellan också.. Men det är i alla fall det vi ska göra. Vet inte om jag har glömt något moment.. Men tror inte de :P Haha är ju rätt ny på det som sagt.

Men men, hoppas att ni har en bra tråkig söndag.

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0