Idag stör jag mig på..

idiotiska bostadföreningar.. Eller va fan de nu heter!! Jag bor i en lägenhet i Vallentuna med min "fostermamma" Marie.. Lägenheten är jätte fin och gåren och allt de.. Men våra jävla balkonger!! Dom är ju hur sneknullade som helst.. Ursäkta språket! Men dom är sneda, dom lutar, dom ser ut som några jävla byggställningar.. Nu har föreningen bestämt sig för att måla om i trapphusen. Och när jag vaknade imorse, lite för tidigt för mitt eget bästa så gick jag på toa.. Och vi har två dörrar ut i porten och är inte innerdörren stängd så hör man precis vad som pågår där utanför..

Där ute stod det alltså två målare som snackade om hur dom skulle göra för att få det bra och jag började tjuvlyssna, för jag tänkte att jag kanske skulle få reda på vilken färg dom tänker ta.. Först och främst vill jag bara säga att det är absolut inget fel på den färg vi redan har, den är lite väl gul kanske och lite trist.. Men hur ofta är man där ute? :S

Ja, men i alla fall.. Dom står och pratade och så här var dialogen ungefär:

Målare 1: hur gör vi vid dörrarna?
Målare 2: Ja, alltså vi sätter tejp vid dörrarna så att de inte blir kladd på dom. Det är inte snyggt.
Målare 1: ah, precis..
Målare 2: Så det kommer iof synas att det inte är målat när man öppnar dörren.. Men det är det nog ingen som tänker på..
Målare 1: Vadå då?
Målare 2: Det är ju samma färg vi ska använda..

URSÄKTA MIG!?? Va fan lägger föreningen pengar på att måla om i trapphuset när det redan är hyffsat fräscht.. Inget fel på färgen.. Och så ska dom måla i samma färg?? :O Jävla idioter, då kan dom väl i stället ta tag i att fixa upp våra byggställningar till balkonger.. :S

Förra vintern tror jag att det var, då bestämde dom att de skulle sätta upp tak ovanför porten.. Så jävla onödigt.. Och innan jag flyttade in så bestämde dom att dom skulle göra en boulbana som har använts ca.. 0 gånger sen jag flyttade in.. så jävla onödigt!! Investera i snygga inglasade balkonger.. För det skulle gå att göra dom mycket större och då höjs nog värdet på lägenheterna också!!

IDIOTER!

P&K Michilicious

Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa och tomtenissorna

Håller helt med.. och dessutom så skulle de husen behöva inglasade balkonger för att slippa liiiiiite av avgaserna..iofs så skulle de bli äckligt smutsiga fort.. men ändå.. jag röstar på balkongerna!!

2011-02-22 @ 12:51:09


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0