Något så litet kan göra en glad!

Haha ja men först måste jag ju då bara berätta att när vi skulle äta middag idag (jag, mamma, Nathalie, Linnea och Alice) så ville små tjejerna titta på en "middags-film" och det blev ju då madicken (stavning?), men då fick inte Nathalie sitta där hon ville och sa då "jaha, jag får sitta bredvid satan.." Så ja.. Om någon undrar så jobbar jag numera heltid som Djävulen. :) Suveränt va? Så har du någon du vill skicka till helvetet så är det bara att höra av sig!
(Nathalie är en av tvilling-systrarna som har ett gäng diagnoser)

Men i alla fall, det jag egentligen skulle skriva om nu var att jag fick ett mail som faktiskt gjorde mig jätte glad, även om det inte var ett "positivt" mail. För igår satt jag och mailade ett flertal firmor, plattsättarfirmor så klart!, om att jag ville ha en lärlingsplats och beskrev vem jag var och så. Och nu när jag kollade min mail så hade jag fått ett svar tillbaka, där han då skrev att han inte kunde erbjuda en lärlingsplats för att han just hade fått avskeda sin lärling i brist på jobb, förstod jag de som. Men han gav lite tips på vart jag kunde höra av mig och sa även att jag skulle spara hans adress så att jag kunde höra av mig för framtida sammarbeten när jag är färdig plattsättare och har egen firma. Och hur roligt är inte de? :D Så, ja, ett "negativt" mail blev snabbt ett positivt på ett annat sätt. :)

Passar på att slänga in lite bilder på mina "arbeten" jag gjorde i skolan.


Detta var då första "plattsättar momentet" som alla i hela skolan fick göra, sista sidan fick man ju då göra hur man ville, men detta var första gången i mitt liv jag la plattor.


Den här bilden har jag ju visat förut. Men det var i alla fall första badrummet jag kaklade. Där skulle man enbart använda 15x15 plattor på vägg, 20x20 + 10x10 på golv.


Här är mitt andra badrum, där skulle man göra en bård i valfri färg och storlek. jag använde 20x20 plattor på väggen i övrigt, men 10x10 + 1 20x20 i bården och golvet skulle jag använda 10x20 plattor för en utmaning.


I tredje båset så skulle man först och främst putsa väggarna, det hade jag skit svårt för. Så det blir ingen putsare av mig inte. :P Men sen i kakelväg så skulle man göra en cirkel. Så jag använde 20x20 plattor på vägg och fyllde cirkeln med krossat kakel. Golv är 15x15 plattor i tjockaste laget, dessa plattor tål till och med att bilar kör på.


Fjärde och sista badrummet fick man göra precis vad man ville. Och vi hade just då kakel brist i skolan. Plus att det jag egentligen hade tänkt göra, hade jag pratat öppet om, så många andra som gjorde så. Men jag körde med 20x30 plattor på vägg och jätte jobbiga 10x10 plattor på golv i brist på annat.

Men men, nu ska jag snart "gäst-blogga" i min mammas blogg, har en liten tävling jag ska lägga ut. Så ni är mer än välkommna in i hennes blogg.

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Marie-Louise

Vilka snygga jobb du gör :) Hoppas att du hittar en riktigt bra lärlingsplats. Men hjälper inte skolan er med lärlingsplats? Kram

2012-04-23 @ 22:36:52
URL: http://madredetres.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0