Nu vet jag hur det ligger till! Eller?

Jag är inte som en av dom i desperate housewives.. Jag är en blandning av alla.. Jag gillar pengar, vill ha massor och kunna shoppa när som helst. Gör jag någonting ska det göras perfekt, det duger inte att vara nästbäst. Jag är lite av ett kontrollfreak och måste få saker gjorda på mitt sätt. Och finns det inte tillräckligt med drama i mitt liv så ser jag till att skapa det!

Tyvär stämmer det.. Ganska bra.. Men iof tror jag att det stämmer in på de flesta.. Vem vill vara pank..? Vem vill vara nästbäst? Vem vill inte få sin vilja igenom? Och hur tråkigt vore inte livet om det var utan drama?

Jag har haft mycket drama just nu i mitt liv.. Och ja, det är jag som skapat det.. Delvis.. It takes two to tango. Jag är inte ensam om att ha skapat det här.. Men jag är en del av det! Men jag har fått mitt sagt.. Men jag tänker inte lägga mig på idiotens nivå.. För som sagt va. Argumentera inte med idioter.. Dom drar ner en till sin nivå och vinner på erfarenhet.. Ibland är det jag som är idioten och drar ner andra till min nivå.. Men ibland är det även jag som blir nerdragen..

Jag tror att alla är ganska lika på det sättet.. Det beror på hur långt man kommit i livet.. Om man ska se det genom vad man gått igenom i sitt liv så ligger jag på en 40årings nivå.. Gäller det att kontrollera sitt liv "rätt" då är jag nog fortfarande 13-14.. :P Man måste hitta en balans och jag vet inte när jag hittar min!

Jag är ganska nöjd med mitt liv ändå.. Visst jag skulle önska att jag bara kunde göra en usväng och stoppa mig själv i drama vägen.. Men är man inlärd att leva på ett sätt så är det inte bara att vända.. Man måste veta när man ska vända och hur.. När man kommit på vad man verkligen håller på med så är det nog lättare..

Livet är ingen lek.. Livet är inte underbart eller en dans på röda rosenblad.. Livet är ett straff och en plågsam tur på taggtråd.. Absolut inte för alla.. Men för somliga..

Eller kanske är det för alla, vissa blir lärda att gå åt ett håll, men vill dom dit? Eller gör dom det bara för att dom inte vill säga emot? Vissa har ett helvete i barndomen och vet inte vad dom ska göra av sin ångest i vuxenlivet. Vissa vet inte hur dom ska kontrollera det och vissa vet. Somliga slutar som narkomaner eller alkoholister, gör dom det för att dom tappat kontrollen eller för att dom faktiskt inte orkar med sitt straff = livet..

Min mamma har.. Hmm.. Försökt! lära mig att vara nöjd med det jag har.. Min mamma har försökt lära mig mycket.. Men jag är en rebell, säger du ta till vänster så tar jag till höger.. Eller ja, inte alltid.. Har faktiskt lugnat ner mig. Men.. Så har det alltid vart.. Jag har lärt mig att leva på mina egna villkor.. Och jag kan inte annat säga än att jag tycker synd om min mamma pga det..

Kommer jag in i skolan i Skövde (vilket jag hoppas) så blir det min 8 skola.. WIEHOO! Jag har inte bytt skolor för att jag velat.. Jag har gjort det för att jag har vart tvungen.. Jag har varit en riktigt mardröm till barn.. Men jag kommer alltid veta hur man hanterar vissa situationer, hur man låtsas gilla vissa saker fast man egentligen hatar dom.. Hur man får sin vilja igenom, hur man kan hjälpa andra.. Och viktigast är.. Att får jag ett barn som blir likadant som jag själv vart.. Så vet jag hur jag ska hantera det!

Hmm, nej nu flög mina tankar iväg igen.. Nu måste jag föna mitt hår och fixa mig lite iordning.. Sen ska jag träffa min födelsedagsprins :)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa

Det är inte synd om mig för att du är min dotter :) Du är helt underbar och du har lärt mig massor :)

Visst kanske jag har varit lite "trött" ibland men de allra flesta gångerna har jag bemött dig Leeeeeeeeende :)

Jag ÄLSKAR dig <3

2010-12-07 @ 21:25:52


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0