Onödiga frågor :P

Hmm okej, inte likt mig att sno saker och lägga upp i min blogg för att sen fullfölja.. Men den här var ändå ganska kul.. Men som ni vet så är inte jag bra på att hålla röda trådar.. Så i stället för att skriva om en sak varje dag.. Tar jag och gör om listan till punkter och gör allt i ett inlägg.. Bered er på ett ganska långt inlägg :P Haha men kan bli ganska givade och lärorikt om vem jag faktiskt är. :P


1 - Presentation av mig själv.

Michelle Granlund, 20 år. Jag är från Åland, flyttade till Vallentuna när jag var 8 skulle bli 9. Har bott här sen dess. Eller bodde drygt två år i fosterhem i Väsby.. Bor just nu i "fosterhem" där jag trivs ganska bra. Har bra kontakt med min mamma och hennes familj också. Jag har ingen pappa men trivs ganska bra med det också. Jag är en jävligt komplicerad människa. Är väldigt envis och manipulativ.. Jag har svårt för att göra en sak i taget och oftast bara 40% av allt jag gör som fullföljs :P Är skit dålig på att städa mitt rum, nu har det iof vart städat väldigt länge. Men i alla fall. Ja, det är väl jag om man ska vara kort liksom..  

2 – Min första kärlek.

Min första kärlek heter Jonas. Han har jag vart kär i fram och tillbaka sen jag var 4 år.. Kan verka ganska töntigt.. Men det är en person som verkligen gjort ett stark intryck i mitt liv.. Och han kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

3 – Mina syskon. 

Jag har 5 biologiska syskon, två styvsyskon och 2 fostersyskon.
Mina biologiska syskon heter Jennifer (22år), Nadja och Nathalie (17år), Linnea (4år) och Alice (2år). Jag brukar försöka hålla dom utanför så mycket som möjligt.. Men aah. Jennifer och jag har inte haft den bästa kontakten nu på ett bra tag. Men hon är en av mina systrar och jag tror att vi sakta men säkert håller på bygga upp kontakten igen. Hon har två underbara barn, så jag är även moster. Nadja och Nathalie är tvillingarna i familjen. Nathalie är inte som alla andra syskon då hon har ett flertal handikapp. Hon är inte alltid lätt att ha och göras med. Men vi har ändå ett band ihop. Nadja har oftast hamnat i skymundan. Aldrig riktigt tagit någon plats.. Hon har ofast kommit längst ner i "rang" pga mig och Nathalie.. Linnea är 4 år, men det är tackvare henne som jag lever idag. Hon är en prinsessa.. Alice är Alice, en underbart glad liten fralla som har sitt humör, men är något av det underbaraste som finns på denna jord.

4 – Det här åt jag idag.

Öhm.. Det här tror jag inte att någon bryr sig om.. Men aah.. Jag åt Tacosrester från igår.. Och sen åt jag Ben&Jerry till efterrätt..

5 – Min kärlek.

Min kärlek heter Daniel. En underbar människa! :)

6 – Min dag i detalj.

Jag vaknade, gjorde frukost, gick på toa. La mig i sängen, glodde på desperatehousewives, pratade i telefon, såg på mer desperate housewives, pratade i telefon, klädde på mig. Åkte iväg, kom hem. Åt, la mig i sängen och kollade på desperate housewives.

7 – Mina bästa vänner.

Josefine och Rebecca. 
Josefine och jag har kännt varandra i.. Hmm.. 4 eller 5 år :P Våran vänskap har vart upp och ner, men vi har alltid funnit där för varandra. Som två magneter som dras till varandra och måste vara med varandra. I dagsläget är hon min andra halva.. 

Rebecca och jag har kännt varandra i 2 år och det är en vänskap som inte är av denna värld. Redan efter första gången vi träffades kunde jag säga att den tjejen skulle bli en av mina bästa vänner. För det var som om vi hade kännt varandra i flera år redan!

Älskar er tjejer..
 
8 – Mina passioner. 

Mat.. Jag älskar att laga mat, att äta mat. Att få fram smaker som man inte visste var möjligt.. Tyvär är jag lite för lat för att alltid orka laga mat.. Och dålig fantasi har jag också, när det gäller att laga mat :P

9 – En perfekt helg för mig. 

Svårt att säga.. Då jag inte tror på ordet perfekt så vet jag faktiskt inte.. Men.. Hmm.. Nej, det beror på humöret.. Antingen en lugn hemmakväll. Eller en galen fest helg :P

10 – Det här hade jag på mig idag.

Mjukisbyxor och en hoodie :D

11 – Mitt arbete.

Hur ska jag uttrycka mig? Jag är väl en lyxhora xD Hahaha nej men jag har inget arbete.. Jag är hemma i väntan på svar om jag får börja skolan eller inte.

12 – I min handväska.

Vilken utav dom? :S

13 – Den frisyr jag trivs bäst i.

OJ! Ööööhm.. Alltså mitt hår är mitt allt.. Men, jag trivs i variation.. :P

14 – Mina drömmar.

Mina drömmar är att bilda en egen fin familj, att ha ett bra jobb och en bra man som finns där. Att bli en toppen mamma och... Ja, jag vill ha en laborghini också :P

15 – Fula ovanor.

Att jag inte stiger upp i tid? Nej jag vet inte..

16 – Min favoritresa.

Har bara vart utomlands en gång.. Men det hade nog ändå vart favoriten.. Italienresan i våras.. MMMH! Vill tillbaka!!

17 – Min bästa födelsedag.

Skulle nog säga... Min 20 årsdag :)

18 – Något jag saknar.

Körkort.. Och Danne för tillfället..

19 – Den här dagen för precis ett år sedan.

Hände säkert något intressant.. :S

20 – Min önskelista. 

Jag har ingen.. Gillar inte att bli besviken och medtanke på att jag sällan får det jag önskar mig så gör jag heller inga önskelistor :P

21 – Det här upprör mig.

Att folk jag inte känner dömmer mig innan dom träffat mig och fått en verklig uppfattning..

22 – Något jag önskar att jag gjorde mer.

Tränade.. :S Eller uppskattade saker mera..

23 – Det här får mig att gråta.

Det finns mycket..

24 – Min skoltid. 

Oj.. Hahaha!
Hmm började skolan när jag bodde på Åland.. I 2an fick jag inte vara på lektioner längre.. :P Flyttade till Sverige, gick 3-5 i Ekebyskolan. 6 och halva 7an i Hammarbacken, blev avstängd därifrån.. Flyttades till Framnäs, snobbskola i Djursholm som var HEMSK! Där gick jag halva 7an och drygt 2 månader i åttan. Satt hemma ett år. Började Clavis, en spec skola i Vallentuna. Där gick jag 8an och 9an. Gick ut skolan med bra betyg. Började St Eriks gymnasium på frisörlinjen. Hoppade av i 2an.. Började Åva, hoppade av i slutet av första höstterminen. Nu har jag sökt in till en skola i Skövde och hoppas på att det ska intressera mig mer :P

25 – Mina rädslor.

Jag är rädd för att vakna och se att någon står och stirrar på mig ovanför. Och så är jag rädd för kärlek och dom där läskiga utklädda typerna på tivolin och shit.. UUUUUSCHA!

26 – Min favoritplats. 

Förutom min säng.. Åland. Det är en fristad där jag kan finna inre ro.

27 – Mina favoritskor. 

Måste jag välja? Min mamma har lärt mig några vettiga saker.. (ta inte illa upp mamsen, utan det är bara det att jag oftast valt att lära mig själv) men det är att man ALDRIG kan ha för många skor och väskor.. Så jag äger ett ex antal skor.. Men måste nog ändå säga att mina skateskor av märket DC är mina favoriter..

28 – Mina ambitioner.

Oj, jag är viljestark.. Så.. AH!

29 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med.

Det tänker jag faktiskt inte berätta ;)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa och tomtenissorna

Super roligt att läsa :)



Hahahah NEJ skor kan man INTE ha för många av :) Skor är skor och det behövs olika till allt... så välkommmen in i "skofamiljen" ;)

2010-12-09 @ 07:35:08


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0