tankar

Jag har en bubblande känsla i magen. En underbar känsla. Men även en som skärmmer mig. Förhoppningar, förväntningar. Så mycket man vill men så lite man vet att kommer hända. Det är egentligen ganska sorgligt med tanke på att man verkligen, verkligen vill!

Jag ska ju som sagt va söka in till en skola i Skövde.. Jag vill verkligen börja där. Men jag tänker inte hoppas på att jag kommer in. Klart jag hoppas. Men jag tänker liksom inte vara glad och aah. Jag vet inte, det enda jag vet är att jag förmodligen blir så jävla besviken om jag inte kommer in. En annan ganska sjuk sak är att, aah ni som läser min blogg har nog förstått att jag har ganska lätt att skriva precis det jag tänker på i stunden. Ja okej, inte allt direkt för då skulle ingen förstå vad jag skrev om.. Men, jag är inte speciellt bra på att hålla mig till den röda tråden.. Jag byter ämnen och vet aldrig vart ett inlägg kommer sluta liksom.. Det bara flyter.. Men för att söka in till den här skolan skulle man skriva ett personligtbrev. Jag fick panik.. VADÅ PERSONLIGTBREV?? Jag har inga problem att skriva.. Men vad fan SKA jag skriva? Mamma har gjort en väldigt bra stomme nu till mig, så jag ska göra lite förändringar i den. TACK MAMMA<3

Just nu sitter jag i min säng och funderar över massa saker. Dels enkla saker som vart jag ska ställa sängen sen när jag fårr sängstommen.. Men sen mycket svårare saker som jag inte vet hur jag ska säga liksom.. Det är liksom så jobbigt att man måste hålla saker hemligt.. Att man måste dra vita lögner för att inte såra, att man måste vara försiktig med vad man säger för att inte skrämma iväg folk.. Jag såg en film för ett tag sen där dom bodde i en värld utan lögner.. Det var bara en person i hela världen som kunde ljuga.. Och, altså visst skulle det vara hemskt att höra sanningen hela tiden.. Det skulle jag verkligen inte vilja göra.. Men däremot skulle jag vilja kunna berätta saker som inte är saker som sårar.. Saker som jag är för feg för att berätta fast de inte skulle skada någon.. Någon annan än mig själv i värsta fall.. Berätta känslor, berätta hur man tycker för en person. Hmm.. Det är jobbigt.. :/

Nej.. Just nu vill jag bara iväg till IKEA och lufta hjärnan.. Så den har något annat att tänka på.. Jag orkar faktiskt inte tänka idag. Jag vill inte tänka.. Jag vill att allt ska flyta, att allt ska vara lätt. Men det kommer det ju aldrig vara iof. Men man kan ju alltid hoppas! Men inte för mycket, för då blir man bara besviken sen.. :P

Hmm aah. Det var väl allt för nu..

P&K Michilicious

Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Sebastian

Har samma problem. xD när man bara skriver o skriver. och när texten är klar så har man minst 10st röda trådar. //Mvh. Sebbe

2010-11-03 @ 19:59:14
Postat av: Ewa :)

Jag håller tummarna för att du kommer in!! Kram

2010-11-03 @ 22:14:14


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0