1000 gånger starkare

Det var filmen jag just såg på.. Den förmedlade en hel del känslor kan man ju säga.. Det utspelade sig i en högstadieklass. Och ja, som sagt va. Känslorna bara bubbla upp i mig, jag kan ju säga att jag kände igen mig så jävla väl i den filmen, jag var en av de få tjejerna som vågade ta plats och på grund av de en av de få tjejerna som fick mycket skit.. Visst, jag gjorde väl en jävla massa fel också, men alltså, om en kille skrek ut svaret rakt ut så var de inget problem. Medans om till exempel jag gjorde det så blev de ett jävla liv om att man skulle räcka upp handen och vänta på sin tur.. Filmen handlade just om de, att killarna får och har större rättighet att ta mer plats än tjejer. och det tar dom fan i mig vara på i högstadiet.. Det är en tid i livet då man har jävligt mycket ångest och allt bara skiter sig om man inte håller sig i ledet. Som jag då aldrig gjorde.

Det är ju liksom inte konstigt att jag gick i 3 skolor under högstadietiden.. Men Hammarbacken där jag gick i 7an var ändå värst, där fungerade ingenting och jag fick en jävla massa skit för till exempel säga ut svaren rätt ut.. Sen att jag gjorde översvämningar på skoltoaletter, skolkade 90% av tiden och slogs med allt och alla är en annan sak. Men fortfarande, varför är det mer fel när en tjej tar plats än om en kille tar plats?

Nej, helt klart en se värd film!! :)

1000 gånger starkare!

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jag är oxå LESS på att tjejer aldrig får ta plats, synas eller höras... Alla ska förbaske mig ha samma förutsättningar och rättigheter <3

2011-04-20 @ 18:53:56
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0