Tänker tillbaka..

Ikväll har jag suttit och pratat med Roine på msn.. Pratar iof fortfarande med honom.. Men mitt i alltihop fick jag ångest.. Inget allvarligt, biverkning av medicinen.. Men det har fått mig att tänka lite.

Jag undrar hur jag kom på att jag skulle skära mig för första gången.. Jag var typ 9 år, vilken 9 åring får för sig att "aah, det här är nog bra!" Det var ett ytligt sår och väldigt litet. Aah! Men jag höll det gömt, men varför? För att sen övergå till så djupa sår som egentligen hade behövt sys liksom. Och min dödslängtan som jag hade, varför hade jag den? Var det pga alla övergrepp, eller alla gång jag blev misshandlad och kallad för massa saker eller fick höra hur värdelös jag var och aldrig skulle bli något. Eller var det för att jag typ vad död vid födseln och redan hade ett band med döden?

Och varför tillät alla det som hände? Varför gjorde ingen något ? Åland är inte direkt stort, varför stoppade ingen misshandeln och övergreppen? Min så kallade pappa har ca 30 anmälningar på sig, ingen som har gjort någon skillnad. JO! En liiten sak. Han fick inte vistat utanför vår lägenhet. Vilket han gjorde i alla fall. Åland är inte stort, de flesta visste vem han var och vad han gjorde. Men det var ingen som hade tillräckligt med mod för att gå in och sätta stop för de. Hjälpa oss, INGEN!

Jag kommer aldrig glömma kvällen då vi skulle till honom, mamma körde dit oss, han var sen. Som vanligt! Han sladda in på parkeringen, kramade oss och sa "polisen stoppa mig, fick böter. Men jag har köpt glass".. Mamma följde oss till dörren. Och bad oss gå in. Dom börjar skrika på varandra och då gick jag och kollade. Han slog henne i huvudet med knuten näve. Jennifer blir hysterisk och springer fram till mamma och får åka hem. Jag och tvillingarna blir kvar. Hela den kvällen är totalt svart. Jag minns inte en enda sak som hände, förutom att några timmar senare kommer polisen och Nadja och/eller Nathalies gudmor kommer och hämtar oss..

Alla dessa jävla blåmärken vi haft, "nej hon ramla och slo sig" HUR FAN KAN MAN RAMLA OCH SLÅ SIG SÅ MAN FÅR STRYPMÄRKEN? Alla dessa sår, "Nej, hon ramlade.. " Hur kan man få ett fimp märke till att ramla och slå sig..? 

Jävla idioter! Ni är inte värda ett skit.. Och nu kan man ju fråga sig egentligen.. Vem är det som är dummast. Jag eller min så kallade far. Eller donatorn som jag nu mera kallar honom. Jag som gång på gång på gång försöker få kontakt.. Försöker tänka att nej, men han är inte sån längre. Eller nej, men till viss del kanske det var mitt fel. Eller han som har mage till att kalla sig pappa efter något sånt här! Att anklaga mamma till att hon har hjärntvättat oss för att vi inte ville åka till honom.. Att han är så snäll och oskyldig till allt. Han har aldrig gjort något.. 

Nej, men då kan man ju fråga sig. Hur kommer det sig att en glad, sprallig underbar tjej på EN JÄVLA MÅNAD får för sig att bli anorektiker.. En 12 åring.. Man får inte anorexia hur som helst.. Och det finns en anledning till att hon inte bor hos min s.k. pappa och hans flickvän.. Ni äcklar mig så jävla mycket! Och "PAPPA" om du läser det här... Jag antar att du förstår att jag inte vill ha något med dig att göra längre. :) Du har aldrig vart och kommer aldrig att bli min pappa. Du är en donator, ingenting annat! 

PEACE Michilicious 
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ja älskade dotter <3



Varför ser inget något... jo därför som du själv skrev.. Åland är en MKT liten ort... där alla är "rädda" för varandra.. man ska inte "veta" vad som föregår innanför dörren hos någon annan :(



Ledsamt och tragiskt!!



MEN jag har fått ett gäng starka döttrar som idag vågar stå på sina egna ben och som inte låter någon trampa på dem... Ni är och förblir min stora LYCKA!!



Jag älskar er oändligt mkt, ni är mitt allt <3



Och det är ni som fått mig att orka kämpa vidare med allt som varit i våra liv. PUSS

2011-04-22 @ 22:52:03
Postat av: Jennifer - mamma till Lukas och Leiah

<3<3<3<3<3<3

2011-04-23 @ 06:01:59
URL: http://ettuddanamn.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0