Idag stör jag mig på...

GRANNAR!!!

Jag har två grannar som jag VERKLIGEN tycker är irriterande! Den ena är en kärring som bor snett under.. A.K.A. vädringskärringen.. Hon har ALLTID sitt fönster öppet och kan därför ALLTID klaga om någon röker ute, eller har bilen igång.. Och då menar jag verkligen ALLTID.. För minsta lilla så börjar hon gorma.. Idag när mamma skulle köra hem mig så öppnade hon sitt fönster och TOKSTIRRA på oss som om vi var dumma i huvudet.. Då vinkade mamma till henne lite trevligt och då stängde hon fönstret.

Sen har vi den riktiga satmaran.. Surkärringen, bitterfittan.. Ja vad vi än vill kalla henne.. Står bilen parkerad utanför porten lite för länge så har du en lapp fast LIMMAD på framrutan. Hon gnäller om man spelar för hög musik, vilken tid på dygnet det än är.. Och hon bor inte ens i samma port.. Så frågan är hur fan hon kan höra min musik när jag inte ens spelar högt eller inte ens har vart hemma.. Jag funderar faktiskt på att tejpa upp en lapp i hennes port där det står "är du bitter idag, eller har du bara glömt hur man ler?"

Men sen har vi även andra.. Dom brevid, som ofta spelar hög musik och kan tänkas störa andra.. Hon ovanför som då är ordförande i föreningen som har en unge eller om det är hon som flyttar möbler dygnet runt.. Hoppar så det låter som att någon ska hamna i min säng..

Hon under som slår sin unge (vad det låter som), bråk och skrik.. Ja fy fan säger jag bara!!

Här kommer en text tillägnad till mina grannar! 

Grannar, grannar, shit vad jag förbannar att ni lever,
Att ni finns, ni gör mig klenare
Grannar, grannar, aldrig att jag stannar
Nu förstår jag vandringfolket och zigenare
Aldrig att jag stannar

Jag hatar mina grannar, vet inte varför jag stannar
Dom har aldrig vart sjysta, dom har aldrig vart tysta
Grannen till vänster, stirrar in i mitt fönster
Okej om det varit ett sexigt våp, men det är en gubbe med teleskop

Och jag hatar han där uppe, hans unge vaknar med tuppen
Låter som en orkan eller kuling, en mongolid på trehjulig
Festprissen under borde blivit vräkt, men han skriver lappar som ursäkt
”Komma med på festen om du blir störd”, 
Ja men va fan tror du din jävla nörd.
Det e du som e störd

Jag flyr till en stuga, men det kryllar av myggor och fluga
För bonden bredvid har hästar, som med insektssvärmar förpestar
Jag spenderar varje sedel, på att spreja mig med myggmedel
Men innan soljäveln gått upp, väcks jag av bondgubbtjyvens tupp

Så jag köper en villa, jag tänker: ”här blir det stilla”
Men grannen kör med grästrimmer, nu får jag fan hjärtflimmer
Han står och eldar nån lövhög, brinn upp själv jävla trädgårdsbög
Det ryker in över min mark, jag måste lugna mig med knark

Såg på grannen genom rutan, bestämde mig för o skjuta'n
Från min grannfobi jag blev kurerad, för jag blev tvångsisolerad
Men jag fick frustrationsrekord, när jag äntligen fick psykisk vård
Blev jag inlåst i ett dubbelrum, och min cellkamrat är inte lite skum
För han saknar kontroll över blåsa och tarm, 
Han sitter och tuggar sin egen arm
Jag saknar min första lya, grannarna där var ändå rätt krya

Jag flyyr, jag spyyr, jag bryyr mig bara om själv,
För shit, vad jag hatar mina grannar,
Shit, vad jag hatar mina grannar,
Shit, vad jag hatar mina grannar

Grannar, grannar, shit vad jag förbannar att ni lever,
Att ni finns, ni gör mig klenare
Grannar, grannar, aldrig att jag stannar
Nu förstår jag vandringfolken och zigenare

Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa

Hahahahaha ja hon var lite rolig när hon stängde fönstret :)

Och jag tycker din text är slående om "leendet" :)

2011-03-15 @ 07:19:05


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0