...

Ja, nu var det ju ett tag sen jag skrev igen.. Som vanligt.. Jag har väl kanske inte riktigt vetat vad jag ska skriva om då jag inte är personen som lägger ut "dages outfit" eller dylikt.

Men nu har det hänt en del saker. Jag har flyttat till lägenheten i Tibro, och hon jag hyr av har VÄLDIGT konstiga funderingar för sig.

Jag har alltså skrivit ett kontrakt på 1 år. Jag får INTE byta gardiner och jag får INTE möblera om.. Hmm, då kan man ju fråga sig, på vilket sätt skulle hon lida om jag nu gjorde det? Till svar av henne fick jag "det är en princip sak".. Så i stort sätt bor jag på ett väldigt kasst hotell nu. Enda skillnaden är typ att jag måste städa själv och ha lite egna möbler. Skit surt. Så, jag får väl se hur länge jag stannar där.

Jag har haft lite ångest fram och tillbaka nu då jag faktiskt vantrivs så fruktansvärt i den där lägenheten, plus att Lorenzo snart flyttar så jag antar att jag har lite separationsångest också. Så jag har faktiskt inte orkat ta tag i något. Men nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag ska söka till en till utbildning så jag blir golvläggare också. Om jag nu får igenom de, för det är ju aldrig säkert.

Men de här med att Lorenzo ska flytta det är nog de som har tagit hårdast på mig. Jag har levt tillsammans med honom sen vi lärde känna varandra, jag flyttade ner hit mest för att vi ska ha närmre till varandra och för att jag faktiskt trivs här nere. (om man bortser från lägenheten) Och nu kommer han flytta till sin familj och vänner och då blir jag kvar här ensam. Utan familj och alla nära och kära. Jag blir ju inte helt ensam då jag har lärt känns några här nere som jag säkert kommer umgås med ibland. men det blir ändå en ganska stor omställning och jag brukar inte hantera sådana speciellt bra. Men jag antar att det bara är att bita ihop och hoppas på det bästa.

Och igår var det ju alla hjärtans dag. Och vet ni vad jag och min man gjorde? Vi spenderade kvällen med att titta på serier. PERFECT då jag är VÄLDIGT anti alla hjärtans dag.. Som jag sagt tusen gånger förut, man ska visa lika mycket kärlek alla dagar och inte mer på en viss dag. För vem känner sig egentligen speciell när det blir påtvingat? Tro mig, skulle jag få en blomma eller något idag, då skulle det förmodligen kännas mer "på riktigt" än om jag hade fått en igår.

Men men, idag har jag inte gjort något speciellt. Jag städade Lorenzos rum här på boendet. Ja, jag är här även fast jag har en lägenhet, för jag vill vara med honom så mycket som möjligt innan vi bor typ 17 mil ifrån varandra. :P

Aja, men jag hoppas att ni alla har det bra. :)

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Maria - Bloggdesigner

Fin blogg :))

2012-02-26 @ 18:06:54
URL: http://photographybyristo.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh vi saknar dig <3

2012-03-01 @ 19:56:42
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0