2011

Jag stal den här av min syster. Mest för att fördriva tiden lite :)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Ja, jag flyttade från alla jag kände till en helt ny stad för att börja ett nytt kapitel i mitt liv. Jag flyttade till en studentkorridor och klarade av mina svackor och annat på egen hand! Jag litade på mig själv och gav mig fan på att klara det jag verkligen ville lyckas med. För första gången någonsin så har jag verkligen trott på mig själv och jag tror att det var den största sparken i röven jag någonsin kunnat få!
 

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag klarar inte av besvikelser och ger därför inga nyårslöten till mig själv. Ta dagen som den kommer och lev som om det vore den sista.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja, 2 st. Båda fick varsin pojke. Och båda var helt underbart söta!

4. Dog någon som stod dig nära
Nej
 

5. Vilka länder besökte du? 
Endast Finland. Var där en vecka i somras på släkt träff. Hann inte med så mycket annat pga skolan.

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
Nej, det kan jag inte säga. Jag är faktiskt nöjd med mitt år. Även om det har vart en del berg och dalar..

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 
Det är nog flera olika datum. Dels 8 maj, då jag tog mina väskor på tåget och åkte ner till Skövde för att bosätta mig där. Dels 27 juli då jag och Lorenzo blev tillsammans. Sen endel andra datum också.


8. Vad var din största framgång 2011
?
Min största framgång var nog att jag vågade lita på mig själv och såg till att börja plugga, vågade stanna kvar fast jag blev helt förkrossad när Lorenzo ville ha ett uppehåll. Och det var ju tur att jag gjorde det. Annars hade vi ju aldrig hittat tillbaka till varandra. Men min största framgång är nog att jag för första gången i mitt liv faktiskt har lyckats med något och haft viljan att fullfölja det!


9. Största misstaget?
 
Eftersom att jag tänker att man inte ska ångra något när man väl ligger på dödsbädden så finns det inga misstag. Jag ångrar inget och då är det väl heller inga misstag. Jag tror att allt händer av en anledning för att föra dig vidare till framgång!
 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
 
Ja, vart ska man börja? Jag har vart sjuk sen jag flyttade in här på boendet. Jag tror att det är möggel i huset. Jag har haft feber till och från hela tiden. Min rygg gör så ont ibland att jag knappt vill andas. Jag har skurit sönder hela finger, jag har fått sprickor i 2 fingrar, jag har stukat foten för första gången i mitt liv. Sen har det säkert hänt mer som jag inte kommer ihåg just nu..

11. Bästa köpet?
 
Hmm, det var en svår fråga. Jag har ju köpt så mycket.. Men mina arbetskläder ligger högt upp. Sen har jag ju köpt massa braha saker. Jag är nog väldigt nöjd med typ alla mina köp.  

12. Vad spenderade du mest pengar på?
 
Jag tror att jag måste svara mat på den här frågan.. :P Jag har inte vart en typisk student som levt på makaroner och korv.. Här har det ätits ute på restauranger, lagat fläskfilé med jämna mellanrum.. Jag tror att jag utantvekan har lagt ut 1000 kr i veckan i snitt på mat :P

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
När Lorenzo ville försöka igen.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
 
Det finns ju rätt många låtar som är typiska 2011 låtar. Sommar plågan "om sanningen ska fram" kommer ju alltid finnas i bakhuvudet.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har vart SJUKT mycket gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Sparat pengar..

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Slösat pengar..

18. Hur tillbringade du julen? 
Först på morgonen så var jag hemma hos Marie&co och hade julklappsutdelning. Sen åkte jag hem till mamma och firade julen där och sov även över där. 
 

19. Blev du kär i år? 
Jag träffade mitt livs kärlek!

20. Favoritprogram på TV
Jag har knappt tittat på tv..

21. Bästa boken du läste i år? 
Hmm, måste nog svara 14 år till salu.

22. Största musikaliska upptäckten

Förstår inte frågan.. 
 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Jag önskade mig knappt någonting.. Och jag valde att dra av från skulder istället för att få materiella saker..

25. Något du önskade dig men inte fick? 
Dom få sakerna jag önskade mig men valde bort.. 
  

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
 
Jag gjorde nog inte så mycket vad jag kan minnas. Var i alla fall kvar i Skövde har jag för mig.. :P

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, jag tror inte det..

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? 
Klädstil: Vanlig, förutom under skoltiden då jag är klädd i arbetskläder..
Till sättet: Mer mogen. Det har hänt rätt mycket med min personlighet sen jag började här. Jag har funnit ett inre lugn och är väldigt trygg i mig själv. Iof har jag ganska mycket kvar att jobba på. Men jag har i alla fall tagit ett stort kliv framåt!

29. Vad fick dig att må bra? 
Det är många faktorer som fått mig att må bra. Lorenzo är en stor del i de. Men jag har även hittat min trygghet som gör att jag är trygg i mig själv och därav mår väldigt bra. 
 

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ingen speciell. Jag brukar skämta om att Kellan Lutz är min blivande man. Men jag har inte haft något större sug efter någon kändis..

31. Vem saknade du?
 
Mina morföräldrar. Jag spenderar jämt mina somrar där. Det har jag gjort så länge jag kan minnas och i somras var jag inte på Åland en enda gång.. Så dom saknade jag!
 
32. De bästa nya människorna du träffade? 
Definitivt alla personer jag lärt känna här i Skövde. 
 

33. Berätta de saker som hände som du tyckte va bra? 
Att jag tog mitt förnuft till fånga och gjorde slut med en kille (han som börjar på D) som jag fick ha alla andra roller än flickvän åt. Att jag kom in på skolan, att jag började skolan. Flytten till Skövde. Att jag och Lorenzo fann varandra. Släktträffen även om den var jobbig stundtals.

34. Berätta de saker som hände som du tyckte var mindre bra.
Att jag svek en vän och förlorade henne.

35. Är det någonting du lärt dig detta år som du förut inte insett?
Att man klarar mer än vad man tror. Bara man vill och tror på sig själv.

36. Vilka personer har du kysst under detta år? 
Lorenzo är den enda jag tänker nämna.
  

37. Vem/Vilka har fått dig att känna dig speciell? 
Lorenzo
 

38. Vilka bloggar har du följt under detta år? 
Typ bara mammas och mina systrars.. 
 

39. Har du träffat någon kändis under året? 
Nej, inte vad jag kan komma på..

40. Årets favoritplagg? 
 Samma som alla andra år.. Mina mjukisbyxor!

41. Har du jobbat under årets gång?
Nej, jag har bara gått i skolan.. 
 
42. Någon plats som kommer att påminna dig om 2011?
Byggsoft..

43. Ett favorit minne från 2011 som du kommer bära med dig.
När Lorenzo pussade mig efter vårat uppehåll..

44. Har du uppfyllt något mål eller dröm detta år? 
JAPP! :)
 
45. Människor som betytt mycket? 
Alla som stöttat mig i mina beslut.  

46. Något som hänt som fått dig att bli ledsen? 
När Lorenzo ville ha ett uppehåll. 
 
47. Har du träffat en människa som du tror du kommer ha kontakt med i resten av ditt liv? 
Ja, några stycken!
 

48. Har detta år varit bättre/sämre än vad du förväntade? 
Jag hade inga förväntningar. Så då måste det väl ha varit bättre :P 
 

49. Årets favorit sak?
Mitt nintendo DS som jag fick i julklapp av Lorenzo xD Eller min Nokia N9 :) 
 

50. Beskriv detta år med 1 ord? 
Händelserikt!

Vet inte om någon orkade läsa igenom det. Men men.

Nu ska jag packa, byta om, äta och sen ska jag och Lorenzo åka till Sthlm. Vara hemma hos mamma en stund, åka ut till skogen för att sova för att sen kliva upp och åka till Åland. :)

Ha en fin helg.

P&K Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0