Killar kallas kungar medans tjejerna är slampor..

Idag har jag och en kompis diskuterat fenomenet sex och personers syn på de. Och att det är en sak som på många sätt ALDRIG kommer att bli jämställt. Om det inte är ett homosexuellt par, då det endast är snippor eller snoppar inblandat. Men de samtalet fick mig att tänka på den största diskrimineringen av de alla..

En kille som har haft sex med över 20 tjejer, han är kung. Han är så cool och så ball för att han har fått si och så många i säng eller vart fan han nu har valt att ta dem. Och det skryter han gärna om, för som sagt va, han är så förbannat cool.

En tjej som har haft sex med över 20 killar, hon är en slampa, en hora, ett vider, ett äckel. Hon ska vara tyst om de. Inte nämna något till någon, knappt hennes vänner, inte ens till vissa av hennes tjej kompisar för att det är så förbannat FULT att en tjej har haft sex med så många.

Men jag förstår verkligen inte. Vad får killarna att tro att vi tjejer tänker annorlunda? Att en kille inte vill ha en tjej som har låtit si och så många killar doppa i henne, ja det är ingen nyhet. Men VEM har sagt att tjejer vill ha en kille som har doppat din snopp i si och så många tjejer? Alltså, ni är väl minst lika slampiga ni i så fall. Eller har jag fel?

Samtidigt så finns det killar som säger "jag vill inte ha en tjej som har haft med fler är.." sen mitt i alltihop vill de ha en tjej med erfarenhet. JAHAA! Men vad bra! För en tjej som har haft sex med en kille, två killar eller ja kanske till och med tre killar. Hon har ju så fruktansvärt stor erfarenhet av sex.. Det är ju typ som att säga att en tre åring har stor livserfarenhet! :S

Jag har vart en tonårs-slampa. Det är inget jag kan eller tänker förneka. Och jag skiter i vad andra tänker och tycker. Jag har haft sex med många pga olika anledningar. Men det gör mig inte mer äcklig än en tjej som haft sex med 2 killar. Eller en kille som haft sex 40 brudar..

Så SLUTA dömma! Det är ju knappast så att ni är guds bästa barn på alla sätt och vis heller. Man är ung en gång. Vi lever på 2000-talet och de är väldigt många som förlorar oskulden redan som 12-13 åringar, just för att det är så förbannat viktigt i den åldern att följa grupptrycket. Och även om de flesta ljuger i den åldern om att de har haft sex, så finns de faktiskt de som faller för just grupptrycket!

Och sen finns det då barn/ungdomar som mig. Som inte vet VEM dom är eller VAD dom vill med livet. De förlorar oskulden och tänker "aaah! Det är så här jag får uppmärksamhet". Jag var ett riktigt "problem-barn/tonåring" och jag "slampa" runt.

Men, det är INTE okej att döma en person efter hur många de haft sex med. För det kan faktiskt finnas orsaker till det. Dåligt självförtroende, dålig självkänsla, olika psykiska problem, uppväxt, ja de kan vara precis vad som helst!

SÅÅ! Om en tjej är en slampa för att hon har legat med fler än 10 killar, ja då är ta mig faan en kille de också!

PEACE Michilicious
Michilicious - Bara för att jag är jag
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Jättebra skrivet!!

Och jag håller fullständigt med!



Vi saknar dig jättemkt här hemma och vi hade blivit såååå glada om du hade dykt upp bara så där :)



Snacka om att Frallusen hade skrikit av lycka :) Hihihih



Kram hjärtat och jag älskar dig!!!

2012-03-20 @ 23:07:48
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag kan inte annat än hålla med dig till fullo. Jag var själv ett "problembarn" som tonåring och dövade olika känslor med sex. Och inte är jag sämre för det. Jag brukade köra med ordspråket: Stå på dig annars står någon på dig! Kram, hittade hit via din mamma förresten :)

2012-04-02 @ 18:37:14
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Bertil

Det stämmer. Och en kille som är oskuld är en riktig loser medans tjejer som är det är fina "sparar sig" "gulliga" osv.

2012-04-11 @ 04:37:43


Skriv dina tankar och funderingar här:

Namn:
Kommer du ofta hit?

E-postadress: (publiceras ej)

Nummer?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Att lämna en kommentar innan ni går :)
RSS 2.0